nlc.hu
Szabadidő
Vidám, fazéksapkás boyok és szitkozódó, kimerült TEFU-sofőrök - a Fuvarozás története

Vidám, fazéksapkás boyok és szitkozódó, kimerült TEFU-sofőrök – a Fuvarozás története

Súlyos jégtáblákat emel le teharautójáról a jeges, szikvizet hoz a szódás és a lova, faszenet pakolnak egy ZIL teherautóról és triciklin érkezik az áru a Közértből - a Fortepan blogján a magyar fuvarozás történetéről készült látványos összeállítás.

Bár a lovak egészen sokáig húzták az áruval teli kocsikat Budapesten, a 20-as 30-as évekre a kereskedők is felismerték, hogy a vasúti szállítás alternatívája csakis a hatékonyabb gépjármű szállítás lehet. 1933-ban megalakult a teherautó-fuvarozók országos szövetsége – ekkor már a friss gyümölcs is közúton futott be a fővárosba. Jött a szódás, a jegesautó, a pékárú házhozszállítás és a mindent lefedő Boy szolgálat az 50-es években – ha költözésről vagy zongoraszállításról volt szó.

Megnézem
Összes kép (17)

A háború idején az üzemanyag korlátozás miatt szinte teljesen leállt a teherszállítás. Lakberendezési tárgyakat egyenesen tilos volt szállítani. Akit rajtakaptak, annak a járművét a honvédség elkobozta.

1945 után bevezették a benzinjegy rendszert az egyenletes elosztás céljából, és megszületett a Volán TEFU, Magyarország valaha volt legnagyobb, ezreket foglalkoztató fuvarozó vállalata. Csatasorba álltak a Rába és Csepel teherautók, a ZIL-ek, a 60-as évek végére pedig elindult a nemzetközi szállítmányozás a Hungarocamion hatalmas modern járműveivel.

A teljes cikket a Fortepan heti blogján olvashatod!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top