
Moszkvában a hótakaró vastagsága elérte a 36 centimétert, ami rekordnak számít a 145 éve tartó orosz meteorológiai megfigyelések történetében.
„A rekord megdőlt, méghozzá nagyon jelentős mértékben. Most a hótakaró magassága 36 centiméter, míg a korábbi rekord 30 centiméter volt” – nyilatkozta egy meteorológus az Oroszországi Hidrometeorológiai Központtól. Az eddigi rekordot egyébként 1952-ben mérték.

Előkerültek a bundák és a kucsmák – Fotó: Sefa Karacan/Anadolu via Getty Images
Az orosz főváros négy repülőterén 73 járatot töröltek vagy tartottak vissza a hóesés miatt. A közúti közlekedésben fennakadások keletkeztek.
Se áram, se telefon
Ausztriában több mint húszezer háztartás maradt áram nélkül vasárnap a heves havazás miatt. Stájerországban egy magas feszültségű felsővezeték rongálódott meg, ami miatt a délkeleti tartomány egyes részeiben megszűnt az áramszolgáltatás. A mobiltelefon-szolgáltatás szintén szünetelt. Több ezer háztartás maradt áram nélkül Felső-Ausztria tartományban is.
Az osztrák vasúttársaság szerint fennakadások vannak a vonatközlekedésben is, a hegyekben pedig lavinaveszélyre figyelmeztettek.
Kifutóhoz fagyott gépek
Megbénított a havazás több európai nagyvárost is. Münchenbe hirtelen érkezett a hóvihar, a repülőteret is bezárták, mert a gépek egyszerűen odafagytak a kifutópályához.

A vasútközlekedés is megbénult Münchenben – Fotó: Karl-Josef Hildenbrand/picture alliance via Getty Images
A müncheni főpályaudvarról induló és oda érkező vonatjáratokat törölték, az utasoknak Ulmban és Münchenben a vonatokon kellett tölteniük az éjszakát. A bajor fővárosban kezdetben a földalatti szerelvények, a busz- és villamosjáratok is szüneteltek.
(MTI-hírek alapján)