Megválasztotta a közmédia az Év szavát – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sajtó- és marketing irodája hétfőn.
A közlemény szerint 2024-ben a „hit” szót választotta az Év szavának a Montágh Testület; a szép magyar beszéd felett őrködő szervezet a magyar nyelv és kultúra ápolását, ily módon a nemzeti identitás megőrzését tűzte ki célul.
„A testület indoklása szerint kiváltképpen szükségünk van az Istenbe és egymásba vetett hitünkre” idézi a közleményt az MTI.
Az MTVA szervezetéhez tartozó tanácsadó, véleményező, javaslattevő és ellenőrző testület tagjai minden évben kiválasztják azt az egy szót, amely legkifejezőbben utal az adott év történéseire, valamint a változó körülmények és világszintű kihívások között a legfontosabb értékre hívja fel a figyelmet. A Montágh Testület kiemelt feladata az anyanyelvi és a viselkedéskultúra ápolása, ezáltal a kulturális értékőrzés és értékteremtés támogatása – tették hozzá.
Az Év szavát 2020-tól minden év decemberében hirdeti ki a közszolgálati média a testület tagjainak szavazata alapján; 2020-ban az „egymás”, 2021-ben a „család”, 2022-ben a „béke”, 2023-ban a „gyermek” kifejezést választották.
Polarizáció és brat
Más szervezetek teljesen eltérő szempontok szerint, felkapottság, gyakoriság és népszerűség alapján választották meg a 2024-es év szavát: a Merriam-Webster szótár szerint a „polarizáció”, a Collins szerint pedig a „brat” lett az év szava – emlékeztet a Telex.
A brat a Collins definíciója szerint magabiztos, független és hedonista hozzáállást jelent, és jóval több, mint a fogalom keresztanyjának nevezett Charli XCX énekesnő brat című albuma, egy kulturális jelenségről van szó.