
Az Elisa FIX, egy okostelefon-javító cég, havonta körülbelül 2000-2500 ügyfélnek segítenek helyrehozni a hibás készüléket. A leggyakoribb javítás a képernyőcsere, amely az összes javítás több mint 50 százalékát teszi ki. Ezt követi az akkumulátor és a töltőport cseréje, amelyek az okoseszközök öregedésének és napi kopásának természetes velejárói. Ezenkívül az embereknek gyakran szükségük van támogatásra az adatok másolásában, a töltőportok és mikrofonok tisztításában, valamint a képernyővédő fóliák felhelyezésében. „A leggyakoribb feladatok világosan mutatják, hogy mi is történik valójában a telefonokkal nap mint nap. Míg egyesek egy törött képernyőt, vagy egy hibás töltőportot jó okként tekinthetnek egy új készülék vásárlására, erre igazából nincs szükség. A legtöbb probléma megoldható a javítással, és a telefon még több évig szolgálhatja az embereket – ahelyett, hogy elektronikai hulladékká válna” – mondta Evelin Tulp, a telekommunikációs szolgáltatások vezetője.
A technikusok a WC-kből és a mikrohullámú sütőkből is kapnak telefonokat
A napi karbantartási munkák mellett a cég technikusai viccesebb és érdekesebb esetekkel is találkoznak, amelyek hosszabb, alaposabb kivizsgálást és a probléma azonosítását igénylik. Bár az ügyfél nem mindig tudja, mi a baj a telefonnal, vagy mi romlott el pontosan, minden apró kiegészítő információ kritikus fontosságú a technikusok számára a probléma megoldásában.
„Egy ügyfél behozta a telefonját az irodánkba, és átadta a szerelőnek. A szerelő azt mondta, hogy a telefon már nem működik. A szerelő minden szögből megvizsgálta a készüléket, és megpróbálta bekapcsolni, de semmi sem történik. Ezután a szerelő megkérdezte: »Mi történt a telefonjával?« Az ügyfél azt válaszolta, hogy a telefon 35 perce beleesett a WC-be.”– mesélt el egy esetet Tulp.
Bár egy okoseszköz WC-be esése kellemetlen, de érthető baleset, de a szerelők sűrűn találkoznak még olyan „balesettel” is, amikor az ügyfél gyereke betette a mobilt a mikróba.