nlc.hu
Szabadidő

Áremelésre készül a Spotify: ez egyre gyakoribb lesz

A világ legnagyobb zenei streaming-szolgáltatója évekig amiatt volt népszerű, mert stabilan tartotta az előfizetési árait. Ennek most már vége, az áremelések rendszeresek lesznek, és a következő már itt is van a kanyarban.
Zenehallgatás

A Spotify újabb áremelésekre készül, miközben szolgáltatásait bővíti és hosszú távon egymilliárd felhasználót szeretne elérni – írja a Financial Times nyomán a VG. A zenei streamingszolgáltató két éve kezdett díjemelésbe, ami 2024-ben első éves nyereségét eredményezte.

Alex Norström társelnök szerint

az áremelés immár a cég üzletmenetének része

, ugyanakkor új funkciókkal kívánják ellensúlyozni a magasabb díjakat. A prémium-előfizetések szeptembertől ismét drágulnak bizonyos piacokon, amit a befektetők is pozitívan fogadtak: a részvények közel 10 százalékkal erősödtek.

A Spotify előfizetőinek száma egy év alatt 12 százalékkal 276 millióra, míg havi aktív felhasználóinak száma 696 millióra nőtt. Bár a második negyedévben még veszteséges volt, a vezetés szerint a növekedés töretlen.

Norström úgy véli, a világ népességének csupán kis része fizet elő, ezért még bőven van tér a terjeszkedésre. A cég a közelmúltban új funkciót is bevezetett: a dalok közötti átmenet személyre szabható, ezzel is ösztönözve a felhasználókat saját lejátszási listák készítésére.

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top