Ha azt veszed észre, hogy az emberek kifogást keresnek, amikor csatlakozol egy beszélgetéshez, lehet, hogy érdemes átgondolni, miről beszélsz.
1) Túl részletes egészségügyi történetek
Mindenki szokott egészségről beszélni, de más dolog megemlíteni egy műtétet, és más percekig ecsetelni a részleteket. Aki ezt nem érzi, általában nem figyel a többiek jelzéseire.
2) Pénz, fizetés és árak emlegetése
A fizetésről, árakról vagy drága vásárlásokról beszélni szinte mindig kellemetlenséget szül. A pszichológusok szerint ez gyakran bizonytalanságból ered, és nem való a felszínes beszélgetések keretei közé.
3) Kéretlen szülői tanácsok
Aki tanácsot osztogat anélkül, hogy kérnék, nem érzékeli a határokat. Ez könnyen sértődést és feszültséget okoz — főleg a szülőség érzékeny témája körül.

Kellemetlen beszélgetés (forrás: Getty Images)
4) Túlzott személyes kitárulkozás
A túl sok, túl gyors önfeltárás sokakat inkább elriaszt. A kutatások szerint az ilyen embereket kevésbé kedvelik, mert másokra terhelik a problémáikat.
5) Munkahelyi pletyka konkrét emberekről
A negatív pletyka rombolja a bizalmat, és azt üzeni, hogy nem lehet rád bízni érzékeny információkat. A szociálisan ügyesebb emberek kerülik a név szerinti „kibeszélést”.
6) Állandó dicsekvés és önreklámozás
Amikor valaki minden témát visszafordít saját sikereire, az nem magabiztosságot, hanem elismeréséhséget jelez. A „beszélgetési narciszmus” taszítóvá válik.
7) A beszélgetés uralása
A túl sok beszéd dominánsnak és érzéketlennek mutat. A jó beszélgetés ritmusa kölcsönös — nem monológ.
8) Erősen megosztó politikai vagy vallási témák
Nem a téma a probléma, hanem a rossz időzítés. Ha valaki úgy dob be megosztó állításokat, hogy nem „olvassa a szobát”, az gyenge társas érzéket jelez.
9) Állandó negativitás és panaszkodás
Időnként mindenki panaszkodik, de ha ez válik az alapstílussá, az kimerít másokat. A krónikus negatív kommunikációt a környezet inkább elkerüli.
Záró gondolat
A szociális készségek tanulhatók. A kulcs az, hogy figyeljük, hogyan reagálnak ránk mások: közelednek vagy inkább hátralépnek? Ezek a finom jelzések mutatják meg, hogy jól működik-e a kommunikációnk.