Szabadidő

“A második évad a pokolra szállásról szól” – Az Aranyélet forgatásán jártunk

Több káosz, több konfliktus, több helyszín, több szereplő és több akció. Az HBO saját gyártású sorozata, az Aranyélet második évada nem kispályás, és erről a saját szememmel győződhettem meg, amikor kint jártam az egyik utolsó forgatási napon, hogy megnézzem a Bruce Willisnek öltözött Thuróczy Szabolcsot, a sebhelyes Olasz Renátót, és egy izgalmas újoncot, Németh Lalát.

Újpesten járunk egy meglehetősen jelentéktelen mellékutcában, a zajos Váci úttól egypercnyi gyaloglásra. Néhány tucatnyi ember vesz körbe egy rendőrautót, és egy régi, de csinosan karbantartott Volkswagen bogarat, köztük két rendőr épp egy meglehetősen fiatalnak tűnő, platinaszőke hajú, vagány lányt igyekszik betuszkolni a kocsijukba, aki “Engedjenek el!” felkiáltással próbál valahogy szabadulni a szorításukból, nem sok sikerrel. Miután beültetik hátra, azzal a lendülettel el is hajtanak vele, de nem mennek sokáig. Néhány méter megtétele után visszatolatnak, mindnyájan kiszállnak a kocsiból mosolyogva, majd kezdik az egészet elölről. Aki bírja mindezt türelemmel, ugyanezt az alig fél percet legalább egy tucatnyi alkalommal nézheti végig, ugyanis az utcában filmforgatás folyik. Az Aranyélet második évadának egy mozgalmas jelenetét veszik fel, és mivel ez már az utolsó részek történéseinek egyike, nagy a titkolózás, hogy milyen történetszál közepébe csöppentem.

Esőktől sújtva

Eredetileg nem a forgatás 72. napjára voltam hivatalos, hanem bő egy héttel korábbra, amikor a Döbrösi Laura által játszott Mira szülinapi bulijelenetét vették volna fel egy szentendrei házban, csakhogy egy nyári vihar közbeszólt. Már vártam az értem érkező taxira, amikor jött a hívás, hogy mégse induljak útnak, mert a válságstáb úgy döntött, hogy ilyen körülmények között – a ház kertjében forgattak volna – nem lehet megcsinálni a felvételeket, ezért törölték a forgatást. Egy ilyen váratlan esemény akár több tízmilliónyi plusz költséget is jelenthet, szóval nem babra megy a játék. Végül rákérdezek a Laokoon Filmgroup producerénél, Fodor Juditnál, hogyan sikerült megoldani a válsághelyzetet. “Ennek a jelenetnek akkor már amúgy is másodszor futottunk neki, és az eső ellenére végül abban maradtunk – ha már amúgy is kint volt mindenki –, hogy este forgatunk, az esőt meg beleírjuk a forgatókönyvbe. Tesz Mira egy megjegyzést, hogy az időjárás még a buliját is tönkreteszi. Még nem tudni, tudjuk-e használni a felvett anyagot, de reménykedünk.

Ezen a nyáron folyamatosan menekültünk az eső elől

Persze most nem ezt a jelenetet pótolják, hanem egy teljesen újat vesznek fel, egyenesen a sorozat végéből. “Nagyjából kronológiai sorrendben vesszük fel a részeket, mert párhuzamosan a forgatásunkkal a vágók már rakják össze az epizódokat. Amikor itt állunk (augusztus 5-én – a szerző), ők már leadtak nekünk három részt, ami már készre van vágva.” A látogatásom elején úgy hallottam, hogy átlagosan 6-8 percnyi jelenetet rögzítenek egy nap, de a mai forgatás alapján ez nem éppen így fest. Persze gyorsan felvilágosítanak: amikor egy mozgalmasabb jelenetet, vagy egy akciójelenetet vesznek fel, a napi felvett anyag könnyen lemehet akár egy-két percre is.

Az újonc

A forgatás igazi türelemjátéknak tűnik, külső szemmel elég megterhelőnek látszik, ahogy ugyanazt a pár másodpercet veszik fel újra meg újra, de a Biankát játszó Németh Lala (aki amúgy Laura, de mindenki Lalának szólítja őt) látszólag jól bírja a kiképzést. Lala kedves és ártatlan mosollyal lép oda hozzám (külön megkér, hogy írjam a cikkbe, hogy ártatlan a mosolya, és mivel igaz, örömmel megteszem), hogy elmondja, mennyire élvezte a mai napot: “Talán furcsán hangzik, de én szeretem az olyan napokat, amikor csak vonulnom kell a kamerák előtt. Persze az érzelmesebb jeleneteket eljátszani nagyobb kihívás, és ha összejön, a sikerélmény is nagyobb, de én élvezem, ha csak úgy futkározhatok a kamerák előtt.”

Németh Lala Bianka szerepében
Németh Lala

Lalát Mátyássy Áron rendező fedezte fel az Aranyélet számára, miután együtt dolgozott vele egy reklámfilmben, és ez az első komolyabb színészi szerepe. Bár 18 éves figurát játszik, ő maga még csak 16, szembemenve azzal a trenddel, hogy a tiniket mindig idősebb színészek alakítják a filmekben. Gáll Feri (Végh Zsolt) lányát alakítja, aki Attiláék (Thuróczy Szabolcs) gyerekkori barátja, most pedig dúsgazdag vállalkozóként kerül velük ismét kapcsolatba. Bianka nem igazán rajong az apjáért, és az első adandó alkalommal lelécel tőle, hogy segítsen Attilának és Márknak (Olasz Renátó), utóbbival pedig egy afféle lightos szerelmi szál is ott lóg majd a levegőben. A forgatáson most épp azt a pillanatot veszik fel, amikor a zsaruk lekapcsolják őt, miközben bújtatni próbálja hőseinket egy közeli házban. Lala amúgy barna hajú lány, és csak az Aranyélet kedvéért váltott platinaszőkére, ami bár tetszik neki, szerinte annyira a karakteréhez, és nem hozzá kötődik, hogy a forgatás után azonnal vissza fogja festeni a haját barnára.

A lélek összeomlása jelenti a halált

A stáb lassan kezd átállni a kora esti felvételekre, amikor egy érzelmileg komplex jelenetet vesznek fel az autók melletti házban, ahol Olasz Renátó Márkja egy fontos döntés előtt áll: el kell döntenie, hogy az igazi apját fogadja el apjaként, vagy Hollóst (Anger Zsolt), aki már régóta egyfajta példakép Márk számára. Amíg kint vagyok, Anger Zsolt nem érkezik meg, de Olasz Renátó és Thuróczy Szabolcs már ott van a forgatáson. Renátót már a forgatókönyv lenyűgözte, hiszen érezhetően sokkal mozgalmasabb az első évadnál: több helyszín, több szereplő, több akciójelenet… Utóbbiak kedvéért a fiúk még lőtéren is jártak, hogy elsajátítsák a fegyverek használatát és azt, hogyan kell velük biztonságosan bánni egy forgatáson.

Renátó szerint a figurája az első évad óta nem sokat változott:

Márknak van egy karmája, ami elől nem tud menekülni. Próbálja megoldani a konfliktusait, mégis inkább bevonzza őket. Az első évadban még úgy-ahogy funkcionált ez a család, és bár mindent megtesznek azért, hogy újra működjön, ez az évad már a pokolra szállásról és a káoszról is szól.

Olasz Renátó
Olasz Renátó

Amikor arról kérdezem, hogy várható-e valamelyik kulcsszereplő halála, konkrétumokat természetesen nem árulhat el, de finoman megjegyzi, hogy bár ez is HBO-sorozat, ők nem a Trónok harcát forgatják, ahol a kulcsszereplők halála alapkövetelmény. “Nálunk lélek és lélek között történnek az események, ahol a lelki összeomlások jelentik a halált.”

Thuróczy Szabolcs már nem húszéves

Ottjártamkor alig pár nap van hátra a forgatásból, de Renátón egyáltalán nem látszanak a fáradtság jelei. “Nekem ez nyaralás, baromira élvezem” – mondja őszinte mosollyal az arcán. Nem egészen így van ezzel Thuróczy Szabolcs, aki egészen Bruce Willis-es, amikor atlétatrikóban odalép mellém ezen a forró napon, sőt még az a fajta laza fáradtság is ott van az arcán, ami John McClane karakterére annyira jellemző. “Már nehezemre esik annyira energikusnak lenni, amilyen az elején voltam. Klassz az egész, de nem vagyok már húszéves. A legtöbbet a zirci etap vette ki belőlem. Ott forgattunk majdnem két hétig, rengeteg éjszakai felvétellel, és szinte az összes jelenetben benne voltam.”

Thuróczy Szabolcs
Thuróczy Szabolcs

A fia iránti féltés mozgatja őt, a lányával való kapcsolata azonban igazi hullámvasútra hasonlít

– magyarázza, ráadásul a fia igazi bajkeverő, aki egyfolytában galibát okoz. Attila minden létező végletet megél majd a folytatásban, és Thuróczy az akciójelenetekből is kivette a részét. A legjobban azt élvezte, hogy vagy tízfajta kocsit vezethetett, és nagy élmény volt átülnie egy Suzukiból egy G Mercibe.

 

Az Aranyélet második évada novemberben debütál az HBO-n és az HBO GO-n.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top