“Bár eddig is kínált az Allianz assistance szolgáltatásokat, ezeknek körét most jelentősen kiszélesítettük. A konstrukció újdonsága emellett abban rejlik, hogy ezek a csomagok önállóan is elérhetők, nem csupán más termékhez kapcsoltan lehet kötni őket. Ahogyan egy könyvet megvásárolunk online, úgy ezek a szolgáltatások is könnyen a virtuális kosárba helyezhetők az Allianz honlapján, már havi akár egy liter tej vagy egy tábla csoki áráért is” – magyarázza Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese.
Az Allianz Hungária Zrt. és a GfK Hungária Kft. 2014-ben végzett közös kutatása szerint jelentős különbségek vannak abban, ahogy az emberek reagálnak, ha az otthonukban kár történik vagy elromlik valami. Míg a rendmániások szeretik azonnal megoldani ezeket a helyzeteket, a rendetlenek közel 40 százaléka a kisebb hibák javítását is halogatja, amennyiben nem sürget az idő. A 25–34 évesek 33 százaléka ráérősen intézi a szerelni valókat, az 55–65 éves korosztály gyorsan intézkedik. Bár a megkérdezettek kétharmada igyekszik az otthoni kisebb javításokat maga megoldani, a nagyobb javításokat már szakemberre bízza. Az Allianznál elérhető már olyan assistance csomag, ami gyors segítséget nyújt a vészhelyzet elhárításában, tartalmazza például csőtörés esetén a sérült vezetékrész javítását, vagy akár egy vihar során a szél által megbontott tetőfedés helyreállítását. Szükség esetén szakembert küld, ha rágcsálók vagy rovarok veszélyeztetik otthonunkban az egészségünket, vagy ha nem tudunk bejutni a lakásunkba, mert a kulcs beletört a zárba.
Azokra a nem várt esetekre is felkészülhetünk, amikor balesetet szenvedünk vagy megbetegszünk, esetleg kórházi ápolásra szorulunk. Ilyenkor segítséget kaphatunk például olyan formában, hogy a biztosító megszervezi a gyermekek iskolából való hazaszállítását, a bevásárlást, a kutyasétáltatást vagy egyéb mindennapi háztartási teendőinket. Betegség esetén általános probléma, hogy még ahhoz sincs ereje az embernek, hogy leugorjon a gyógyszertárba, de az assistance szolgáltatások keretében a nem receptköteles gyógyszerek esetén házhoz szállítás is kérhető. Otthoni baleset bekövetkezése esetén az Allianz assistance szolgáltatásával taxival való kórházba szállítást is szervezhetünk saját magunk és hozzátartozóink részére a legközelebbi kórházba.
A kutatás szerint vagyoni helyzettől függetlenül az emberek átlagosan 63 százaléka nyaraláskor mindig igénybe veszi az autóját, azonban rémálommá válhat a kikapcsolódás, ha történik valami járművünkkel. A kifejezetten külföldi utazások során felmerülő problémákra kialakított assistance csomag segítségével egy külföldön bekövetkezett közlekedési baleset esetén kérhetjük a gépjármű elszállítását a legközelebbi szerelőműhelybe, sőt a biztosító telefonos szolgáltatásán keresztül segítséget kaphatunk a balesettel kapcsolatos idegen nyelvű nyomtatványok kitöltésében vagy a rendőrséggel való kommunikációban is.
Az Allianz Assistance biztosításról bővebb információt itt érhet el: www.felkeszultem.hu
*A tájékoztatás nem teljes körű.