Szépüljünk

Hány éves a szempillaspirálod?

Gondolnád, hogy a tinikkel reklámozott márka matuzsálemi korú lehet? Eszedbe jutott már, hogy nõk milliói használják nap mint nap ugyanazt a rúzst, mint te? Ismered a kedvenc márkád történetét?




Reggel, amikor sietősen leemeled a fürdőszobapolcról a szempillaspirálod, minden bizonnyal nem gondolsz annak történetére. Pedig érdekes lehet megismerni legalább a kedvenc márkád történetét.


Lancôme

A presztízsmárkát 1935-ben alapította meg Armand Petitjean. Petitjean 1884-ben született egy gyümölcspálinka-készítő család sarjaként. A fiatal Armand családja nehéz anyagi helyzete miatt testvéreivel kivándorolt Dél-Amerikába, ahol üzleti sikerei rövid idő alatt tehetőssé tették. A világháború hírére azonban otthagyta a kivívott jólétet, és hazatért Franciaországba harcolni a honért. Híre azonban megelőzte, így diplomáciai és üzleti érzékének köszönhetően Latin-Amerikába küldték diplomatának. A háború után Brazíliába került Francois Coty, a „parfümkirály” telephelyére. A tehetséges Petitjeanra felfigyelt Coty, és pártfogásába vette. Néhány év múltán már csak „Orr”-ként emlegették. A mester, Coty halála után 1935-ben megalapította saját cégét, melyet egy közép-franciaországbeli kastély – Le Château de Lancosme – után Lancôme-nak keresztelt el.

Elgondolkodtató: Ha Petitjean – sok más márkához hasonlóan – egy kastély helyett a vezetéknevét kölcsönzi a márkának…


Maybelline

T. L. Williams 92 éve alapította meg Maybelline nevű cégét. 1913-ban a vegyész Williams vazelinzseléből és szénporból kevert testvére, Mabel számára szempillaspirált, hogy a lány így könnyebben magába bolondíthassa kiszemeltjét. A csel működött, Mabel és Chet összeházasodtak; Williams pedig megalapította a Maybelline-t. A cég Mabelről és a vazelinről kapta nevét.

Érdekes: Tudtad, hogy a klasszikus zöld-rózsaszín csomagolású szempillaspirál már 36 éves?


Max Factor

Max Faktor, a modern smink atyja 1877-ben született Lengyelországban. 27 évesen – már komoly szakmai sikerekkel a háta mögött – családjával emigrált Amerikába, ahol sminkmesterekkel és filmstúdiókkal kezdett dolgozni. Nevéhez számos alapvető kozmetikai termék kifejlesztése fűződik. 1918-ban megalkotta a színharmónia elméletét, miszerint a dekorkozmetikumok színének összhangban kell állniuk a használójuk bőrtónusával, szem- és hajszínével.

A ma oly divatos szájfény és műszempilla is Faktor nevéhez fűződik. A ’20-as évektől termékeit elérhetővé tette a hétköznapi lányok számára is, megadva számukra a lehetőséget, hogy úgy nézhessenek ki, akár a filmcsillagok. Faktor 1938-as halála után második fia, Frank vitte tovább az üzletet.

Factor: Max Amerikában kezdte c-vel írni a nevét.


Avon

121 éve David H. McConell New Yorkban létrehozta a California Perfume Companyt, mely 1939-ben – Shakespeare szülővárosa után – kapta az Avon nevet. McConell eredetileg utazó könyvkereskedő volt, és ajándék illatmintákkal népszerűsítette könyveit. Hamar kiderült, hogy az illatminták népszerűbbek, mint a könyvek, ezért McConell kozmetikumok értékesítésébe kezdett. A vállalkozás beindult, így a termékek házhoz szállítására és tanácsadásra McConell tanácsadónőket kezdett alkalmazni.

Első: Az Avon első tanácsadónője Mrs. P. F. Albee volt, aki azóta is példaképe sok-sok tanácsadónőnek szerte a világban.

Tipp: Ismerd meg kedvenc márkád! » 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top