Egy kis faluból, Epirusból indult ki a világméretűvé vált Bvlgari-birodalom, mely óráival, ékszereivel, ezüst és ajándéktárgyaival, illataival, bőr-, -selyem és szemüveg kollekcióival, valamint luxusszállodáival az egyik legértékesebb ékkővé vált a divat világában.
A nagy alapító, Sotirio Bvlgari 1857-ben született. Huszonkét évesen Rómába költözött, ahol saját maga árusította ezüstből készített ajándéktárgyait a Francia Akadémia épülete előtt. Egyik görög honfitársa segítségképpen felajánlotta Bvlgarinak, hogy boltja kirakatának egyik sarkába beteszi az ifjú tehetség alkotásait. Legnagyobb meglepetésükre az összeset azonnal eladták, így rövid időn belül Bvlgari megnyithatta saját üzletét. 19O5-ben a via Condotti 1O. szám alatt díszelgett az Öreg ritkaságok boltja elnevezésű cégtábla, mely üzletének nevét egy Charles Dickens regény címe ihlette, s ezzel nem titkolt célja volt, hogy főleg angol és amerikai turistákat csalogasson magához. Itt már egyedi készítésű ékszereket és kiegészítőket is árusított. A következő években több helyen nyíltak Bvlgari-üzletek, melyeket családtagjai és rokonai vezettek. Sotirio az ékszerművészet és az ezüstkészítés iránti rajongását örömmel hagyományozta át fiainak, Giorgiónak és Constantinónak, akik már gyerekfejjel állandóan apjuk körül sündörögtek, hogy megtanulhassák tőle a mesterség titkait. 1934-ben az idős Bvlgari halála után kibővítették és megszépítették a Condotti utcai üzletet, melynek designja és tartalma hű maradt apjuk szellemiségéhez és precizitásához. A II. világháborút követő időszak alatt stílusukban a Bvlgarik kiléptek az akkor domináns francia iskola szigorú fegyelmezettsége alól és létrehozták saját, egyéni stílusukat, melyet a görög és a római klasszicizmus, az olasz reneszánsz és az aranyművesség 19. századi Olasz Iskolája inspirált. Ezáltal szinte mini művészeti alkotásokat hoztak létre, legyen az egy karkötő, vagy fülbevaló, vagy akár egy egyszerű váza, melyeket a részletekre és az abszolút minőségre való törekvés jellemzett, s mely kollekciók azóta is újra és újra felülmúlják önmagukat a Bvlgari sarjak szorgos keze és szárnyaló képzelete nyomán. Ezidőtájt forgalmuk is nagymértékben megnövekedett, így üzletet nyithattak New Yorkban, Párizsban, Monte Carloban, Genovában, Genfben, sőt elkezdtek fokozatosan terjeszkedni a világ nagyobb városaiban is. Bvlgari 194O óta gyárt órákat, mégis igazi fordulatot hozott az 1979-ben megszületett, s ma már klasszikusnak számító Bvlgari-Bvlgari elnevezésű kollekció, mely által a minőségi óragyártás területén is vezető szerephez jutottak. A 8O-as évek elején Svájcban, Neuchâtel-ben megalapították a Bvlgari Time-ot, melynek köszönhetően termékeiket a svájci óragyártás legszigorúbb minőségi követelményeinek vetik alá. A sárga és fehér aranyból, acélból készült kreációikban megjelennek az ékszerkészitésben szerzett tapasztalataik. A drágakövekkel kirakott kollekciók inkább hasonlítanak fejedelmi karkötőkre, mint egyszerű időmérőkre. A klasszikus stílusú, rendkívül értékes órák mellett megtalálhatóak a sportos, modern, kortárs jellegű sorozatok is. 1984-ben Giorgio fiai, Paolo és Nicola Bvlgari vették át az elődök stafétabotját, akik unokatestvérükkel, Francesco Trapanival együtt vezetik a mammutcéget.
A Bvlgari ékszerek alakja mind egy-egy aquarell vagy tempera rajzból születik meg. A rajzok ékszerré való formálódása a művész tehetséges kezei közt megy végbe, akinek az a feladata, hogy a színek és az anyagok harmónizáljanak az elképzelt alkotással, s eközben hordhatóvá váljon az így megálmodott, a Bvlgari hagyományokba és stílusba tökéletesen beleilleszkedő kreáció. Illataikat is hasonló törődéssel és a részletekre való odafigyeléssel állítják elő. A Svájcban alapított Bvlgari Parfums felügyeli a parfümök előállítását, termelését és terjesztését. A vásárlók kiszolgálása szintén Bvlgari kiváltság. A Bvlgari üzletek összes alkalmazottját az Excellence program keretében képzik ki. A szinte tökéletes színvonal a Condotti utcai üzlet évszázados tapasztalatának lepárlása.
A tea illata
Az 1992-ben elindított Eau Parfumée au thé vert a zöld tea legfinomabb friss, citrusos aromáit kombinálta a mediterrán illatjegyekkel, s mely kompozíció azonnali és hosszútávú sikert hozott. A 2OO2-ben bemutatott Eau Parfumée au thé blanc fő összetevője az antioxidáns és revitalizáló hatású fehér tea, így az illat nemcsak rendkívüli finomságával, hanem az érzékekre gyakorolt jótékony hatásával is elsöprő győzelmet aratott a nyugodtságra és a jobbkedvre vágyó hölgyek köreiben. 1994-ben dobták piacra a Bvlgari pour Femme-ot, mely tökéletesen illatformába öntötte a Bvlgari-világra jellemző pazarságot, előkelőséget és művésziességet. A mimóza, a narancsvirág, az ibolya, az irisz és a sambacvirág mellett újra megjelenik a fehér tea. Ahogy magunkra fújjuk ezt a költeményt, szinte kedvünk támad egy előkelő helyre beülni és rendelni egy finom teát; s mintha ezzel magunkba szürcsölnénk a Bvlgari-jólétet is. A pézsmás jegyekkel ellátott Bvlgari pour Homme férfiaknak szánt nemes illat, a 97-ben megjelent Petits et Mamans a kamilla, a tea és a hintőpor alkotóit igyekezett felejthetetlenné tenni anyák és gyermekek számára. Tömény feketeteából készítették el a formatervezett, modernitást sugalló Black-et. A BLV elnevezésű, gyömbér köré szerveződött tüzes és szenvedélyes karakterű női illat, majd ennek férfiváltozata, a Blv pour Homme következett a Bvlgari illatpalettán. 2OO3-ban az OMNIA nevű, keleties, fűszeres jellegű kreáció, 2OO4-ben pedig a BLV NOTTE titokzatos illata gazdagította a Bvlgari parfümök sorát. A friss tengeri szellőt összegyúrták a narancsligetek zamatával, s ebből született meg az Aqua Pour Homme. Az Omnia Crystalinne nemcsak gyönyörűen megtervezett üvegével, amely maga már egy miniatürizált kis ékszer, hanem illatával is a piacon lévő legelőkelőbb, legtrendibb és legfinomabb parfümök sorába tartozik. Ahogy beleszippantunk, szinte megértjük azt az évszázados titkot, mely a Bvlgarikat kiemelte a kis görög falusi létből és világszinten sikeressé tette, s beemelte őket a divat világ hallhatatlanjai közé.