Szépüljünk

A férfiak tovább fürdenek, mint a nők?

Egy nemrég közzétett brit kutatás eredményei megdönteni látszanak a mítoszt, miszerint a nők sokkal több időt töltenek a zuhany alatt, mint a férfiak. A felmérés szerint a két nem átlagos zuhanyzási ideje között ugyanis alig fél perc a különbség...

A tizenkét brit vízszolgáltató cég együttműködésével indított tudatosságnövelő, Shower Power elnevezésű kampány keretében készült felmérés eredményei szerint a férfiak és nők tisztálkodási ideje között egyáltalán nem olyan nagy a különbség, mint sokan hiszik. A felmérés szerint a nők 71 százaléka 10 percnél kevesebb, 26 százalékuk öt percnél kevesebb időt tölt a zuhany alatt. Ezek az arányok pedig alig maradnak el a férfiak körében mért mutatóktól: az erősebbik nem 75 százaléka 10 percnél kevesebb, 30 százaléka pedig öt percnél rövidebb ideig zuhanyozik.

A kutatás szerint a nők átlagosan 10 perc 40 másodpercet, a férfiak 10 perc 1 másodpercet töltenek a zuhany alatt, így a két nem zuhanyzási ideje között a különbség alig 39 másodperc. A felmérés ugyanakkor rámutatott, hogy bár a nők nem töltenek jelentősen több időt a zuhany alatt, mint a férfiak, mégis mindkét nem túlbecsüli a vonatkozó időtartamot. A férfiak szerint ugyanis egy nő átlagosan 14 perc 59 másodpercig, a nők szerint 12 perc 14 másodpercig zuhanyozik.

Fiatalok kontra idősek

A kutatás megállapításai szerint a zuhanyzással töltött idő a kor előrehaladtával folyamatosan csökken. Az idősebbek ugyanis kereken öt perccel kevesebb időt töltenek a zuhany alatt, mint a fiatalok.
A felmérés szerint az 55 év felettiek átlagosan 8 perc 41 másodpercig, a 18 és 24 év közöttiek viszont átlagosan 13 perc 26 másodpercig zuhanyoznak. Emellett az idősebb korosztály 39 százalékának kevesebb, mint 5 percre, a fiatalabbak 53 százalékának kevesebb, min 10 percre van szüksége az alapos tisztálkodáshoz.

A kutatás végző szakemberek szerint a felmérés adatai közel sem olyan riasztóak, ugyanakkor rávilágítanak arra, hogy bőven van miből csökkenteni a zuhany alatt töltött időt. A Shower Power kampány célja éppen ez: felhívja a figyelmet arra, hogy a naponta elhasznált víz harmada a tisztálkodás során folyik el, és hangsúlyozza, hogy a háztartásokban a fűtést követően a meleg víz a legnagyobb energiafogyasztó.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top