A 2010-es év nagy visszatérője a hajlakk, az eladási adatokból kiderül ugyanis, hogy a világ jó néhány országában drámaian megnőtt idén a hajlakkfogyasztás. A szakértők szerint ez annak tudható be, hogy a nők a brit X-Faktor zsűritagja, Cheryl Cole frizuráját igyekeznek utánozni. Épp ezért el is nevezték a jelenséget Cheryl-effektusnak.
A nyolcvanas évek óriási, kemény és persze ragacsos frizuráinak elkészítéséhez nélkülözhetetlen eszköz volt a hajlakk. A kilencvenes évektől aztán fokozatosan egyre népszerűtlenebbé vált, nem csupán azért, mert nem volt menő az agyonlakkozott lobonc, hanem azért is, mert széles körben ismert lett a tény, hogy az aeroszolok súlyosan károsítják az ózonréteget. A friss hajtrendek azonban véget vetettek a két évtizedes mellőzöttségnek. A tavaly ilyenkor leginkább még csak világcelebek és modellek fejét ékesítő, nyolcvanas éveket idéző hajstílusok néhány hónap alatt annak rendje és módja szerint leértek az utcai divatba.
A L’Oréal cég kifizetődő gesztussal tiszteleg a hatalmasra lakkozott frizura jelenkori legnagyobb ikonja előtt: piacra dobták az Elnett hajlakk „cherylesített” változatát, a Chelnettet, metálrózsaszín flakonban, az énekesnő képmásával díszítve.