J. Scott Campbell képregényrajzoló pin-up stílusban ábrázolta a legismertebb Disney-hősnőket. A figurákból a cukiság csak részben, az ártatlanság viszont teljesen eltűnt: Hófehérke, Csipkerózsika, Hamupipőke, Belle, Csingiling, Alice, a gonosz királynő és a kis hableány is dögös testtel, szexi ruhákban és meglehetősen frivol pózokban láthatók a rajzokon.
Nem az amerikai művész azonban az egyetlen, aki újraértelmezte a mesehősöket, hiszen az elmúlt években számos divatfotó, reklámkampány, illetve művészeti alkotás készült, melyek hasonló ötleten alapulnak. Dina Goldstein kanadai fotós például abba gondolt bele, hogy mi van, ha a hercegnők élete mégsem alakult annyira idillikusan, mint amilyennek a mesék vége sejtetni engedi. Fotósorozatán Hófehérke lestrapált négygyermekes anyuka, tévé előtt söröző férjjel, Belle a plasztikai sebésznél kötött ki, a kis hableányt pedig állatkertbe zárták. A szintén kanadai Literacy Foundation olvasást népszerűsítő kampányában viszont a mesehősök kórházban vegetálnak, demonstrálandó, hogy ha a gyerekek nem olvasnak, a mesevilág egyszerűen eltűnik.
Az ausztrál Melissa divatcég Bedtime Stories-kollekciójához készíttetett „mesés” hirdetéseket egy brazil reklámügynökséggel. A festményszerű kampányképeken a mesehősnők szintén nem tűnnek épp naivnak és ártatlannak. Piroska például lazán felpattan a farkas mögé a motorra, Hamupipőke pedig nem csupán a fél cipőjét hagyja hátra a bál után, hanem jó néhány egyéb ruhadarabját is.
J. Scott Campbell: http://www.comicsalliance.com/2010/05/19/sexy-disney-princess/
Dina Goldstein: http://www.fallenprincesses.com/
Literacy Foundation-kampány: http://www.advertolog.com/literacy-foundation/print-outdoor/cinderella-12634605/
Melissa: http://ettf.net/archives/8468