Az eljárás 29 különböző, Manna szépségápolási terméket érintett, így szappanokat, fürdőgolyókat, szépségolajokat és illóolajokat is.
A Gazdasági Versenyhivatal szerint a Manna Natúr Kozmetikum Kft. megalapozatlan hatásokkal reklámozta a kozmetikumokat. A készítményeket olyan gyógyító és bizonyítatlan egészségre kedvező hatásokkal reklámozta, amelyeket semmivel sem támasztottak alá. Már pedig a gyártóknak igazolniuk kell a kozmetikumoknál is az általuk közzétett állítások valóságtartalmát. Különösen olyan érzékeny állításoknál, mint a különböző betegségek, egészségi problémák megelőzését, megoldását, illetve a tüneteik kezelését ígérő reklámüzenetek.
A GVH tudományos megalapozottságot vár el a kozmetikumok gyógyhatásának bizonyításánál, a vállalkozásoknak már reklámjaik közzététele előtt kell rendelkezniük az erre vonatkozó bizonyítékokkal.
A hatóság a megtévesztő reklámok miatt kiszabott bírság megállapításakor enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás együttműködési szándéka jeleként módosította kereskedelmi gyakorlatát, és 100 százalékos pénzvisszafizetési garanciát alkalmaz.