Régi reklámipari közhely, hogy egy kis szexszel mindent el lehet adni. Egy új londoni kutatás jórészt megcáfolja ezt a hiedelmet: a felmérés eredménye szerint ugyanis a nézők alig emlékeznek vissza a szexis műsorok közben adott reklámokra. Tény, hogy ha maga a hirdetés tartalmaz egy kevés szexualitást, akkor a férfiak jobban fognak emlékezni rá – a nőket viszont kimondottan lelombozzák az erotikus hirdetések.
A kutatás során 18 és 31 év közötti férfiakat és nőket (30 férfit és 30 nőt) kérdeztek meg. A csoportot 4 részre osztották: az egyik csapat a Szex és New York egy pikáns részekben bővelkedő epizódját nézte meg, a szünetekben szexis hirdetésekkel. A második csoport ugyanezt a filmet nézte, ártatlanabb reklámokkal. A harmadik csoportnak egy szexmentes filmet vetítettek erotikus hirdetésekkel, míg a negyedik csoport számára vetített filmben és hirdetésekben nem voltak pikáns felhangok.
„Az a tény, hogy a hirdetések felidézésére való képességet gátolta a film pikáns tartalma, arra utal, hogy az embereket felzaklatják vagy magukkal ragadják a szexis jelenetek. Érdekes módon, az agresszív jeleneteket tartalmazó filmekkel végzett kutatás ugyanezt az eredményt hozta” – mondja Adrian Furnham, a londoni egyetem pszichológiai tanszékének munkatársa, a kutatás egyik vezetője. Kolléganője, Ellie Parker hozzátette: az is kiderült, hogy a nők számára sokkal hatástalanabbak voltak a pikáns reklámok. Vagyis a szex csak akkor képes bármit eladni, ha a hirdetők kimondottan a férfiakat veszik célba.