A brit Debenhams ruhaáruház-lánc által végzett felmérés arra a következtetésre jutott, hogy a férfiak általában 19 éves korukig az édesanyjukra hagyják a fehérneművásárlást, míg a lányok már 13 évesen maguknak vásárolnak ilyesmit. 19 és 23 éves koruk között általában önállóan látják el magukat fehérneművel a fiúk, különösen akkor vásárolnak sokat, amikor épp egy kapcsolat van kibontakozóban az életükben. 23 év 33 év között viszont fokozatosan csaknem nullára csökken a pasik által vett alsónadrágok száma – a stabil kapcsolatban élők ugyanis a kedvesükre, feleségükre hagyják a beszerzést, csak azok vásárolnak maguknak, akik még keresik az igazit.
A Debenhams áruházak férfi-kiegészítőkért felelős vezetője, Rob Faucherand szerint a kutatás megmutatta: az alsónadrág-vásárlási szokásokból világosan látszik, hogy egy férfi partnert keres, vagy állandó kapcsolatban él. „Ha több mint 31 alsót vesz egy évben, akkor kétségbeesetten igyekszik elbűvölni a nőt az életében – nagy valószínűséggel még nem biztos benne, hogy ő az Igazi.” Az üzletember szerint, ha a férjünk ritkán megy az áruházak férfi fehérneműosztálya közelébe, mert megbízik a választásunkban, akkor biztosak lehetünk benne: stabil a kapcsolatunk.
Ezt támasztja alá az is, hogy a kutatás szerint 38 és 40 év között megugrik a férfiak alsónadrág-vásárlási kedve: ebben a korban ugyanis sokan kilépnek a házasságukból, és újra partnert keresnek. 44 éves korra viszont megint visszaesik a vásárlási kedv: az elvált férfiak körülbelül ekkorra találnak új, tartós kapcsolatot. Ezután a legtöbb férfi élete végéig nem teszi be a lábát a fehérnemű-osztályra. Faucherand szerint: „nem az számít, ki viseli a nadrágot egy kapcsolatban – hanem az, ki vásárolja!”