„Senki sem tudja, hol is van, de amikor rátalálsz – elképesztő. Vilnius, Európa G-pontja” – olvasható a litván főváros turizmusát népszerűsítő hirdetésen, amelyen – jól kivehetően – egy hölgy élvez el éppen, lepedőként szorongatva a térképet.
Mondhatnánk, rossz az, aki rosszra gondol, de akkor kénytelenek lennénk mindenkit perverznek titulálni, hiszen elsőre – minden bizonnyal – mindenkinek a szex ugrik be, nem pedig a turizmus népszerűsítése.
Amint megjelentek az első hirdetések, egyből kritikákkal bombázták a vilniusi turisztikai hivatal vezetését. Az új országimázskampányt a katolikus egyház is élesen bírálta. Egyrészt az időzítés miatt, mivel a következő hónapban Ferenc pápa többek között Litvániába is ellátogat, másrészt azért, mivel „a női szexualitást használták fel a reklámhoz, ez pedig rossz üzenetet közvetít a városról”.
A botrányos plakátok ügyében Saulius Skvernelis litván miniszterelnök is megszólalt: „Azt hiszem, elég furcsa választás egy reklámkampányhoz, de nem hiszem, hogy túllépi a határt egy demokratikus országban.”
Egyébként nem ez az első eset, hogy botrányt kavart Litvániában egy országimázskampány. Tavaly finnországi és szlovákiai tájakkal népszerűsítette magát Litvánia. (Talán nem tartotta elég csábítónak az országát a litván idegenforgalmi hivatal vezetője?!) Ráadásul a kampány jelmondata éppen az volt, hogy „a valódi szép”. Amikor ez kitudódott, kénytelen volt távozni posztjáról a litván idegenforgalmi hivatal első embere.
(via)