Sztárok

Így népszerűsítik Budapestet a világsztárok

Az elmúlt években számos világsztár látogatott hazánkba. Most azokkal foglalkozunk, akik klipjüket is a magyar fővárosban forgatták le. Ezzel pedig népszerűsítették kis hazánkat.

Michael Jackson – HIStory
Ennyien látták a klipet a YouTube-on:
közel 1,1 millióan
A HIStory című albumához a pop királya 1995-ben Budapesten forgatta le promóciós kisfilmjét. A pop királya – ahogy sok más sztár – budapesti koncerttel egybekötötte a forgatást. Nos, aki a klip alapján kap kedvet, hogy Budapestre látogasson, azt sok csalódás fogja érni. Például a Hősök tere hatszor akkora a moziban, mint az életben, nincs diadalív a Felvonulás téren, és a monumentális Michael Jackson-szobor is csak a filmvásznon létezik. Viszont a rohamrendőrségnek 1995-ben jobb védőfelszerelése volt, mint most…

 

Gwen Stefani – Early Winter
Ennyien látták a klipet a YouTube-on: közel 5,3 millióan

Az amerikai énekesnő a The Sweet Escape európai turnéjának egyik megállója 2007-ben Budapest volt. A világsztár a magyar fővárost választotta legújabb klipje, az Early Winter forgatási helyszínének. A videóban Gwen lenge fehér ruhában szaladgál éjszaka a Nyugati pályaudvaron. A dal különlegessége, hogy csak Európában jelent meg kis albumon, az Egyesült Államokban nem.

Selena Gomez – Round & Rround
Ennyien látták a YouTube-on: közel 30 millióan

A Disney-csatorna üdvöskéje kezdi kinőni magát. A 18 éves lány már nemcsak egy gyereksztár a Varázslók Waverly Helyről sorozatból, hanem sikeres énekesnő. Első klipjét, a Naturallyt több mint 75 millióan látták az interneten, a másodikat pedig, ami a magyar fővárosban játszódik, közel 30 millióan. Selena azért nálunk forgatta második zenei videóját, mert áprilistól júliusig itt készítette új mozifilmjét, így nem nagyon tudott utazgatni. A színész-énekesnő nemcsak klipjével, de blogjában is népszerűsítette Magyarországot. „Pár napja szoktam hozzá Budapesthez, egyszerűen gyönyörű, lenyűgöző város” – írta blogjában.

 

Katy Perry – Firework
Ennyien látták a YouTube-on:
közel 50 millióan
Katy Perry Brand tavaly októberben forgatta le Budapesten új klipjét. A munkálatokat több hónapos hatalmas médiakampány előzte meg, és Európa számos országából érkeztek Budapestre szerencsés Perry-rajongók, akik szerepelhettek a videóban. Azonkívül, hogy felismerhetjük az Astoriát, a Budai Várat és a Heim Pál Gyermekkórházat, a kisfilmnek mondanivalója is van. Legalábbis – véleményünk szerint – valamivel több az értelme, mint Lady Gaga Bad Romance klipjének. A Firework olyan, nem éppen átlagos fiatalokról szól, akiket a kortársaik kirekesztenek, vagy mert ducik, vagy mert betegek, vagy mert homoszexuálisok. És végül mindenki mindenkit megszeret, a fiatalok toleránsak lesznek, szívükben tűzijáték gyúl, és nem lesz többé ítélkezés…

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top