Mi a SHR? Nézettségmérésnél használt kifejezés. SHR, azaz share, arányt jelent. Értéke azt fejezi ki, hogy az éppen televíziózó nézők mekkora része nézi a vizsgált műsort. |
Heti Hetes kontra Frizbi
Újra összecsapott a TV2-s Frizbi és az RTL-es, hosszú szünet után visszatért Heti Hetes. Vasárnap késő este 3 perc eltéréssel indult a két műsor. Míg Hajdú Péter a szexguru, R. Lajos lányát és a per előtt álló Damu Rolandot faggatta, addig a humor nagyágyúi az elmúlt hónapok közéleti híreivel foglalkoztak. És úgy tűnik – ha nem is sokkal többel –, de ők bizonyultak jobbnak.
A teljes lakosság körében 764 439-en voltak kíváncsiak a Heti Hetesre, míg 694 849-en nézték a Frizbit. Ez az jelenti, hogy az abban az időben tévézők 22%-a választotta az RTL műsorát és 19,69% a TV2-es show-t. A női tévézők körében 24,28% kapcsolt a Heti Hetesre és 22,13% választotta a Frizbit.
Debütált a Marslakók
Egy másik, Jáksó László nevéhez köthető műsor is képernyőre került vasárnap este. Este 20:15-kor debütált az M1 képernyőjén a Marslakók című szappanopera első két része. Ahogy az korábban megjelent, a sorozatra három évre írtak alá szerződést, és az első évadra nézettségi elvárás nem volt. A második évadtól a Marslakóknak hoznia kell az esti fő műsorsáv nézettségi átlagát, majd a harmadik évadtól 10 százalékkal meg kell haladnia azt. Az m1 főműsoridős közönségaránya tipikusan 5% körül alakul, amit sikerült átlépnie a Marslakóknak, legalábbis az első résznél. A teljes lakosság körében 358 719 ember kapcsolt a köztévére a Marslakók alatt, ez 6,84%-os közönségarányt jelent. Ezek közül 213 925 női nézőt nyert meg a sorozat, ami kifejezetten jól teljesített a városi tévézők körében, ám a vidékieket kevésbé érdekelte az online újságírók életéről szóló sorozat.
Szárnyaló vetélkedő
Bejött az RTL-nek a WC-papír-tekergetés és a kólásdoboz-pakolgatás is. A hétköznap este hétkor jelentkező 1 perc és nyersz! ugyanis sorra az elmúlt hétköznapok legnézettebb műsora lett. Különösen pénteken este ért el szép eredményeket a vetélkedő. Akkor a teljes lakosságból 1 722 129 ember volt kíváncsi az RTL új műsorára, ami 35,56% közönségarányt jelent. Ebből valamivel több, mint egymillió női nézőt könyvelhetett el az RTL.