Sztárok

Enni kell! Mozogni muszáj!

Valószínűleg már mindenki találkozott azzal a felvetéssel, hogy az elhízás miatt a lelassult anyagcserét okolják, de mit jelent ez? Valóban az anyagcsere a tettes? És ha igen, akkor lehetséges tenni ellene? Vagy csak étrenddel és mozgással segíthetünk? Ajánljuk figyelmükbe Szentiványi Rita gyógytornász, manuálterapeuta és FLABéLOS-szakértő véleményét.

Enni kell! Mozogni muszáj!

A tápanyagok bonyolult biokémiai átalakuláson mennek keresztül és nagy energiatartalmú kémiai kötésekbe épülve, tárolódva szolgáltatnak energiát. A vázizomzat alapvetően fontos szerepet játszik az energiaforgalomban. Az energiafelhasználás a működő izomsejtek számától és az összehúzódásuk intenzitásától függ. Vagyis, aki izmosabb, több energiát használ fel a szervezete még akkor is, ha csak ül.

Az elhízást elsősorban a feldolgozott élelmiszerek, konkrétan az izolált szénhidrátok (cukor, fehér liszt) túlzott mértékű fogyasztása okozza. Fontos emellett figyelembe venni az életmódot is, azt, mennyit mozgunk, hiszen a bevitt energiával szemben, a mérleg másik oldalán a mozgás során elégetett kalória áll. Az elhízást tehát a legtöbb esetben az étkezés útján történő túlzott energia bevitel és a testmozgás hiánya együttesen magyarázza, hiszen a szervezetünk több energiát kap, mint amennyit felhasznál. A felesleget pedig tárolja. 

Enni kell! Mozogni muszáj!

A kímélő étrend és a testmozgás az elhízás kezelésének alapvető elemei. A megfelelően összeállított fogyókúrák rövid időn belül a testsúly csökkenéséhez vezethetnek, de a lecsökkent testsúlyt többnyire nehéz megtartani, így még siker esetén is a napi rendszeres testmozgás és az alacsony energiatartalmú ételek életvitelszerű fogyasztása többnyire nélkülözhetetlen.

A túlzott testtömeg sajnos többféle betegség gyökere:

  • szív- és érrendszeri betegségek
  • II. típusú diabetes
  • obstruktív alvási apnoé
  • egyes rákbetegségek
  • csont-ízületi gyulladás
  • asztma
  • ízületi kopások
  • krónikus reumatológiai betegségek
  • kórosan magas vérzsírszint

Ebből eredően az elhízás következtében bizonyítottan csökken a várható élettartam. Ha mindehhez számításba vesszük a mindennapi életünk egyéb kikerülhetetlen hatásait is, például a stresszfaktort, akkor elmondhatjuk: a mozgásnak még fontosabb szerepet kellene betöltenie az életünkben. Hiszen az egyik legjobb hatása, hogy egészségesebbek leszünk, és csökken a kortizolszint (stresszhormon) a szervezetünkben. Nem mellékesen pedig a szép külső egy igen vágyott mellékhatás. 

Enni kell! Mozogni muszáj!

Szerencsére a mai kor embere felismerte a mozgás fontosságát és varázslatos hatását. Hogy mégis mik a leggyakoribb kifogások a mozgással szemben? A kevés időt és az anyagi lehetőségek szűkösségét említik a legtöbben egy most végzett kutatásunk szerint. Emellett a leginkább vágyott mozgásforma olyan, amely élvezetet is jelent számunkra. A FLABéLOS egy olyan megoldást jelenthet, mely ezeket a vágyakat teljesíteni tudja. A Minősített FLABéLOS Partner program már országos szinten könnyen elérhetővé teszi ezt a mozgásformát. A teljes testvibrációs tréning pedig időt is spórol nekünk, hiszen 10 perc alatt átmozgatjuk az egész testünket úgy, hogy közben még el sem fáradunk. Részletekért kattintson a www.mediwel.hu weboldalra.

Két jó tanácsot adhatunk tehát mindenkinek, aki az egészséges életmód mellett teszi le a voksát: mozogjunk, és találjuk meg az elfogyasztott ételek mennyiségének és a rendszeresen végzett sportnak az arányát.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése