Friderikusz Sándor új műsora egy hatalmas blöff, de a legjobb fajtából

TóCsa | 2020. November 02.
Friderikusz új talkshow-jában, az Életünk történetében a maszkmesterek öregítése nem több parasztvakításnál. Ez egy egyszerű beszélgetős műsor, ám sajnos 2020-ban, úgy tűnik, egy jó beszélgetés már nem elég, kell mellé valami extra is, hogy el lehessen adni.

Hosszú kihagyás után Friderikusz Sándor ismét visszatért a tévéképernyőkre, és joggal voltunk kíváncsiak arra, mi volt az a formátum, ami elég érdekes volt számára ahhoz, hogy újra kamerák elé álljon. Legutóbb még Hajdú Péter produceri irányítása alatt készítette az összeköltözős nagyinterjúit, és az Életünk története első része alapján bátran állíthatjuk, hogy továbbra is a mélyinterjú műfaja izgatja őt, csak mindig próbálja ezt az ősrégi formátumot valamilyen új köntösbe csomagolni, hogy izgalmas legyen azok számára is, akik ha csupán annyit hallanak, hogy Friderikusz Sándor nagyinterjút készít a Schobert NorbiRubint Réka házaspárral, még nem nyúlnak azonnal a távirányítójuk után.

Friderikusz Sándor és vendégei (Fotó: RTL Magyarország/Bielik István)

Maszkot fel!

Ezúttal az extra mutatványt az öregítő maszkok jelentik, valamint az a tény, hogy Friderikusz most nem egy emberrel beszélget, hanem páros interjúkat készít. A maszkokat valóban profi maszkmesterek készítik, az első rész alapján tényleg jól átgondolt és jól kivitelezett öregítésekkel állunk szemben, leszámítva azt a tényt, hogy ma már a plasztikai sebészeknek és a különféle forradalmi arckezeléseknek köszönhetően sokszor az emberek arcának öregedése a valóságban köszönőviszonyban se lesz azzal, ahogy az efféle beavatkozások nélkül megöregednének. Nyilván ilyen szolgáltatásokat nem minden ember venne igénybe, de például az első adásban adott válaszai alapján Rubint Réka nagyon is, és így erősen megkérdőjelezhető, hogy tényleg úgy fog-e 62 éves korában kinézni, ahogy azt a műsorban láthattuk.

Ám, ez csak részletkérdés, a műsor sikere nem ezen áll vagy bukik, hanem azon, hogy az interjúalanyok valóban megnyíljanak Friderikusznak, a maszk pedig csak egy eszköz ahhoz, hogy nagyobb érzelmi hatást váltsanak ki belőlük a kamerák előtt, meg persze ahhoz is, hogy bevonzzák vele a nézőket. Ennek is köszönhető, hogy adásonként nem egyetlen maszkmesteri beavatkozáson esnek át a vendégek: először megnézhetjük őket húsz, majd negyven évvel idősebb változatban is, vagyis a tisztán, reklámok nélkül nem egész egyórás játékidő alatt kétszer is átalakítják őket, ami leginkább arra jó trükk az adás készítői részéről, hogy a csak a maszkokra kíváncsi nézők ne tudják elintézni annyival a dolgot, hogy a műsor közepén két percre belekapcsolnak az Életünk történetébe mondjuk a Sztárban sztár reklámszünetében.

Friderikusz Sándor vendégeivel, Schobert Norberttel és Rubint Rékával (Fotó: RTL Magyarország/Bielik István)

A Schobert-Rubint duó

A beszélgetésnek hátteret adó stúdió távolról egy lakás nappalijára emlékeztet, a háttérben még egy kandalló lángnyelvei is segítenek az otthonosság érzésének átadásához, Friderikusz pedig figyelembe véve, hogy egy járvány közepén forgat, illedelmes távolságból kérdezgeti interjúalanyait. Ebben a játékban pedig a Schobert–Rubint házaspár egyszerre számít jó alanynak, és sajnos rossznak is. Jónak amiatt, mert rendkívül nyitottak, gyakorlatilag a teljes felnőtt életüket a nagy nyilvánosság előtt élték le, ezért nincs is sok titkolnivalójuk, érzésem szerint tényleg teljesen őszintén válaszolgattak Friderikusz kérdéseire.

A rossz oldaluk pedig pontosan ugyanaz, mint a jó: mivel világéletükben ennyire nyíltan kommunikálták az életüket és az egymással való kapcsolatukat, igazából még egy olyan vérprofi riporter sem tud belőlük sok újat kihúzni, mint Friderikusz: ezt így egyben ugyan még biztosan sehol nem mondták el korábban, de a műsorban mégis nagyrészt olyan információk és történetek hangzottak el a szájukból, amiket apránként itt-ott már elárultak magukról. Ugyan Friderikusz kitér a megcsalástól kezdve Schobert szívműtétjén át egészen az üzleti birodalmukig és a gyerekekre hagyott örökségükig mindenre, sőt még azt is láthatjuk, hogy valamiért az önbizalomtól duzzadó Norbi borzasztó fontosnak tartja ötpercenként nyilvánosan elmondani, mennyire megkettyintené szeretett feleségét (Egészségükre!), végig olyan érzésem volt, hogy ezt én láttam már. És ezzel egyáltalán nem akarom azt mondani, hogy ne működne a műsor.

Schobert Norbert és Rubint Réka (Fotó: RTL Magyarország/Bielik István)

Érzelmi kitárulkozás

Sajnos Magyarországon nagyon limitált azon házaspárok és párok száma, akik egyrészt érdekesek, másrészt kellő mennyiségű ember ismeri őket ahhoz, hogy egy kereskedelmi csatorna hétvégi főműsoridejében megfelelő nézettséget hozzanak, harmadrészt pedig még nem használta el őket annyira a média, marad még elég titkuk ahhoz, hogy izgalmasak legyenek. Ezzel a gonddal úgy fest, hogy az új Friderikusz produkció készítői is szembesültek, és az első adás (és a belengetett későbbi vendégek nevei) alapján úgy tűnik, hogy az utolsó kritériumot elengedték. Az Életünk története így nem annyira az izgalmas és új információk tömegével akar minket a képernyők előtt tartani, hanem inkább érzelmeket akar generálni, elsősorban a kamerák előtt ülő párban, másodsorban pedig általuk a műsort néző közönségben.

Schobert Norbert 20 év múlva

Schobert Norbert 20 év múlva (Fotó: RTL Klub/Bielik István)

Rubint Réka 20 év múlva

Rubint Réka 20 év múlva (Fotó: RTL Klub/Bielik István)

Schobert Norbert és Rubint Réka 20 év múlva

Schobert Norbert és Rubint Réka 20 év múlva (Fotó: RTL Klub/Bielik István)

Schobert Norbert és Rubint Réka 20 év múlva

Schobert Norbert és Rubint Réka 20 év múlva (Fotó: RTL Klub/Bielik István)

Schobert Norbert 40 évvel később

Schobert Norbert 40 év múlva (Fotó: RTL Klub/Bielik István)

_DSF0027

Rubint Réka 40 év múlva (Fotó: RTL Klub/Bielik István)

Schobert Norbert és Rubint Réka 40 év múlva

Schobert Norbert és Rubint Réka 40 év múlva (Fotó: RTL Klub/Bielik István)

Schobert Norbert és Rubint Réka 40 év múlva

Schobert Norbert és Rubint Réka 40 év múlva (Fotó: RTL Klub/Bielik István)

Friderikusz zsenije abban rejlik, hogy ezt megugorja: én például soha nem gondoltam volna, hogy valaha is meghatódom picit a Schobert–Rubint házaspár láttán, ez a műsor azonban kihozta ezt belőlem. Nehéz eldönteni, mennyire a maszkoknak köszönhető a két interjúalany érzelmi kitárulkozása a kamerák előtt: szerintem Friderikusz van annyira jó riporter önmagában is, hogy külső segítség nélkül is el tudná érni ezt a hatást. Azonban, ha 2020-ban ilyen gimmick kell ahhoz, hogy egy jó beszélgetős műsor főműsoridőben egy kertévé képernyőjére kerülhessen, én biztos nem fogok tiltakozni ellene. Az Életünk története elsősorban az érzelmeinkre kíván hatni azáltal, hogy megnyit és meghat ismert embereket, ezt a feladatát pedig vérprofin teljesíti. Ha esetleg a médiában kevésbé elhasznált arcok lehetnének a vendégek, annak én nagyon örülnék, de akkor meg valószínűleg nem mehetne az RTL Klubon vasárnap este kilenc után. Jó látni, hogy Friderikusz akár többévnyi kihagyás után is ugyanazon a színvonalon tudja folytatni, ahol abbahagyta, ahogy azt is, hogy hétvégén nemcsak zenés-táncos show-val mer próbálkozni egy csatorna.

Olvasnál még Schobertékről?

Exit mobile version