Az SNI ISKOLAVÁLASZTÓ egy támogató online környezet, „ahol a speciális normális”. Egy olyan pozitív attitűddel megálmodott küldetés, ahol minden egyes előadó a sajátos igényű gyermekek elfogadásában hisz. A támogatás és a segítő környezet ugyanis a legfontosabb, nemcsak ezeknek a gyerekeknek, hanem természetesen szüleiknek is.
„Nem szeretem, ha betesszük dobozba, fiókokba az embereket, főleg a gyerekeket. Nyilván minden gyerekhez máshogyan kell hozzáállni. Szerintem minden gyermek valamilyen szinten sajátos nevelési igényű, ezért számomra az SNI egyáltalán nem egy szitokszó és talán egy kicsit szomorú is, hogy az lett” – vallja Ábel Anita, aki a két nap során kalauzolja majd az érintett nézőket.
➤ A hétvége során bemutatkoznak olyan iskolák, ahol a tanulás sajátos nevelési igényekre szabott, olyan alternatív csoportok és kezdeményezések, ahol elhivatottan foglalkoznak speciális gyerekekkel.
➤ Emellett valódi, segítő előadásokat prezentálnak kiváló szakemberek: klinikai és pedagógiai szakpszichológusok, fejlesztők, gyógypedagógusok, terapeuták, akik egészen különleges munkát végeznek és a speciális bánásmódot igénylő gyermekekkel haladnak hatékonyan, lépésről lépésre.
Az SNI SULI-t – amely tulajdonképpen virtuális tudástár szülőknek – egy olyan Anya álmodta meg, aki maga is ADHD-s, aspergeres gyereket nevel. Küldetése, hogy az atipikus gyermeket nevelő szülők jobbnál jobb lehetőségeket és tartalmakat lássanak.
„Ez itt tömény SNI-téma nagy dózisban, nem egy divatmagazin. ADHD, autizmus, viselkedési nehézségek, diszlexia, szenzorosság… nálunk ez van a címlapon. Az iskolaválasztó ingyenes kétnapos esemény után az SNI suli digitális újságként működik, amely atipikus gyereket nevelő szülőknek szól. Mi leszünk tulajdonképpen az SNI témák Netflixe, a fejlesztő módszerek és terápiák Disney+-a!” – meséli Zelend Niki, alapító-főszerkesztő, aki maga is folyamatosan kutatja azokat a módszereket és lehetőségeket, amellyel a saját életüket könnyebbé tehetik.
Ábel Anita első szóra állt az ügy mellé, el is mesélte, hogy miért. „Van a környezetemben ADHD-s gyermek, aspergeres is és enyhébben autista is. Én azt látom, hogy a szülők az első sokk után nem tudják, hova forduljanak, vagy kihez menjenek segítségért. Egyáltalán, egy ilyen helyzetben mit tudnak tenni? Nyilván van egy képünk arról, hogy milyen a »normális«, de szerintem 2023-ban már nem tudjuk ezt a szót senkire se ráhúzni, mert minden ember más és más, ahogy minden gyermek is más.”
Valójában az iskola dolga, hogy igazodjon a gyerekek sokszínűségéhez! – mondja Kókayné Lányi Marietta, a Gyermekek háza alapítója, aki szintén előadója lesz a hétvégének.
Az unatkozó gyerek 45 másodperc alatt hozza el az Armageddont! – meséli Rab Benedek, a Dunakanyar Általános Iskola vezetője.
Egy hónap alatt egy nem beszélő autista kislány már szavakat mondott! – büszkélkedik Dr. Czettele Katalin orvos, iskolaalapító.
Atipikus gyereket nevelni olyan, mint séta a parkban. A Jurassic Parkban – vezeti be előadását a 2021-es év gyógypedagógusának választott Bozsaky Ágnes, aki az ADHD és az autizmus innovatív terápiáival készül. És ez csak négy hívómondat a 23 előadás közül!