Ma már számos márka autós biztonsági ülései közül választhatnak a szülők, éppen ezért nagyon fontos jól utánajárni, hogy melyek azok, amelyek igazi biztonságot nyújtanak egy esetleges közlekedési baleset esetén is. A márkák és különböző típúsú üléseik közötti eligazodás nagy figyelmet igényel, éppen ezért érdemes elolvasni minél több írást a témában, hogy meggyőződjünk arról, valóban a legjobbat választjuk-e a gyermekünknek.
A kicsik izomzata és csontozata nem olyan erős, mint a felnőtteké, így az ő utaztatásuk különleges figyelmet igényel. A KRESZ pontosan meghatározza azokat a kritériumokat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy gyermekünk a legnagyobb biztonságban lehessen az autóban. Ehhez tartozik a megfelelő gyermekbiztonsági rendszer alkalmazása.
„A testük méretéhez képest a fejük nagy és nehéz, miközben a nyaki izomzatuk még nem fejlődött ki teljesen” – hangsúlyozta Franz Peleska, a CYBEX fejlesztési vezetője. Folyamatosan azon dolgoznak, hogy olyan termékeket készítsenek, ami minden szempontból megfelel a gyermekeknek, és amelyeknek segítségével biztonságban tudhatják őket a szülők.
A CYBEX több mint 450 díjat nyert biztonság és design kategóriákban a vezető európai szervezetek által.
Több mint 15 évvel ezelőtt Martin Pos, a cég alapítója elhatározta, hogy megalkot egy olyan autósülést, amely teljes védelmet nyújt a gyermekeknek utazás közben – még menetiránnyal megegyező pozícióban is. „A légzsákok évtizedek óta a járművek biztonsági berendezésének részét képezik, amelyek célja, hogy baleset esetén megvédjék a felnőtteket a súlyos sérülésektől. Fejlesztőcsapatunk munkájának és az új technológiák elérhetőségének köszönhetően most már valóban büszkék lehetünk arra, hogy az ADAC-tól (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, Európa legnagyobb autóipari szövetsége – a szerk.) és a StiWa-tól is egyértelmű elismerést kaptunk technológiai eredményeinkért, ennek a történelmi sikernek köszönhetően” – mondja.
A megfelelő ülés kiválasztása tehát nagyon fontos: az új R129-es szabvány szerint a gyermek életkora helyett a kicsik magasságát és súlyát kell figyelembe venni, ezáltal kevesebb a hibázási lehetőség és sokkal biztonságosabb utazást biztosíthatunk nekik. A szakemberek azt javasolják, hogy a 16 hónapos kor alatti babák fejének és nyakának védelme érdekében menetiránnyal ellentétesen utaztassák őket a szülők. Az utóbbi években nagyon népszerűvé vált – és biztonsági szempontból is fontos – ISOFIX-es rögzítéssel elkerülhetjük a téves rögzítésből eredő hibákat, ezzel szemben az övvel rögzített ülés laza maradhat, téves biztonságérzetet keltve.
Soha nem látott pontszám
A CYBEX két gyermekülése is remekül helytállt a teszteken. A teszteredmények jól szemléltetik az Anoris T i-Size új légzsák-technológiájának előnyeit, amely még a hagyományos, menetiránnyal ellentétes pozíciójú ülésekhez képest is jobb eredményt mutat. Az ADAC, az ÖAMTC, a Stiftung Warentest és a TCS teszteken az ülés aktuális ütközési teljesítményének tesztminősítése 0,9 volt – ez egy olyan pontszám, amit még soha nem láttunk ezeknek a teszteknek a történetében. A gyerekülést az UN R129/03-es szabványnak megfelelően alakították ki és akár 6 éves korig használható. Az ülés könnyen alkalmazkodik a gyermek növekedéséhez, ami az egyszerű és intuitív beállíthatóságnak köszönhető. 76 centiméteres magasságtól 115 centiméteres magasságig és legfeljebb 21 kg-os súlyig használható, a szülők három kényelmes ülő és fekvő pozícióba állíthatják be azt.
Anoris T i-Size
Azoknak a szülőknek is van jó hírünk, akik kisbabájuknak keresnek megfelelő biztonsági ülést. A „Baby” kategóriában a cég Cloud Z2 i-Size elnevezésű terméke – bázistalppal – a lehető legjobb, „jó” minősítést kapta 1,7-es pontszámmal: a pontozás során a 0,6 a legjobb és az 5,5 a legrosszabb lehetséges eredmény.