Elkészült a legértékesebb magyar influenszerek 2024-es toplistája. A Forbes immár másodszor rangsorolta a magyar influenszerpiac szereplőit. Mint az összeállításból kiderül, a TheVR megvédte első helyét, azonban – a mérések és pontozások után – Dancsó Péter, Viszkok Fruzsina és Csecse Attila idén kiestek a húszas élmezőnyből.
Az influenszereknek ma már megkérdőjelezhetetlen szerepe van a hirdetői piacon. Bizonyos szint felett az influenszerkedés már nemcsak hobbi, hanem komoly üzleti teljesítmény. Posztonként akár másfél millió forint, márkanagyköveti szerződésekért pedig tízmilliós összegek is pöröghetnek a magyar influenszerpiacon.
A TheVR megvédte első helyét. A debreceni csapat tavaly lett tízéves, a követők és a piac egyhangúan őket tartják a legértékesebb influenszereknek. Végtelen videójátékozással kezdték, ma már hipernépszerű reggeli műsort visznek a Twitchen, és már a Meki is dolgozott velük. Idén megjelent, jubileumi filmjük majdnem másfél milliós nézettséggel bír a Youtube-on.
A magyar Tiktok sztárja, Whisper Ton egy helyet ugorva a második lett. A lista egyik legmegosztóbb szereplője, de továbbra is a platform megkerülhetetlen arca, mondhatni iskolát teremtett a gyorsan hadarós, hisztérikus tempóra vágott videókból. A magyar piacon ugyanúgy értéket lát csatornájában a Rimmel London, mint ahogy a Burger King.
Nessaj a tavalyi ötödikről a harmadik helyre ugrott. Egyre jobban profitál abból, hogy az elmúlt években a Twitchen vert tanyát, nem véletlen húzott márkát és webshopot a pingvineknek becézett követőire pingvin feliratos ruhákkal, ajándéktárgyakkal. A márkáknak is érték, hogy egyre több célcsoportot le tud fedni, nem hiába dolgozott már vele a Samsung és a Heineken is.
Két helyet estek, de negyedik helyükkel még az élbolyban a Youtube-lengendák, a Pamkutya páros. A kihívásvideóiról ismert Cresser brutális aktivitási mutatóival tizenkét helyet ugrott előre, idén az ötödik lett a listán.
Új szereplő a rangsorban a közéleti streamjeivel atombiztos közösséget építő Jólvanezígy (10.), vagy pedig a stewardessből lett tiktokker, Sápi Vivien (18.).
A listán többen a digitális tartalomgyártáson túli birodalomépítgetéssel biztosították be helyüket, Justvidman (9.) és Abosi Barni (16.) egyaránt kipróbálták magukat a prémium kategóriás üdítőbizniszben.