Ez több dolgot is jelent: például hogy legfőbb ideje egy rendbe szedni a tél beállta előtt a háztartásokat, pincéket és tárolókat, ahol tavasz óta megint felgyűltek a kacatok. De gondoltál már arra, hogy idén az őszi lomtalanításkor szeméthegyek felhalmozása és bezacskózása helyett inkább egy kis pénzt keress a feleslegessé vált holmikkal?
A lomtalanítás lényege, hogy ami neked felesleges hulladéknak tűnik, az más ember szemében kincset érhet. Így vándorol az a számodra sok bosszúságot okozó, haszontalan kacat a te garázsodból valaki más tulajdonába, amit aztán ő boldogan felhasznál. De ha már értékes kincsekről van szó, miért szórnád ki őket az utcára, amikor el is adhatod?
Több módon is hasznot húzhatsz megunt és felesleges dolgaidból. Ezek közül két lehetőséget villantunk most fel: egyrészt úgy keress velük, hogy felteszed őket egy apróhirdetési oldalra a “fellelt állapotukban”, vagy pedig úgy, hogy némi idő- és anyagi ráfordítással kicsinosítod, megjavítgatod őket, és így magasabb értéken dobod piacra.
Attól azonban, hogy lefotózod és feltöltögeted a tárgyak képeit a netre még nem tettél meg mindent a sikeres eladás érdekében: csupán egy leszel a sok ezer hirdető közül. Valami többletet kell tehát nyújtanod, olyat, ami magára vonja a keresgélők figyelmét, felkelti érdeklődését és megmozgatja a fantáziáját. Olyan vonzó, színes, kincsekkel kecsegtető kavalkáddá kell tenned a virtuális piacodat, mint amilyen az a nagy lomihegy ott kint az utcán ősszel.
Mi keresnek az embereket?
Néz meg egy zsibvásárt: a legkülönfélébb embereket vonzza, akik mind önfeledt örömmel turkálnak a holmik között és vásárolják a jó áron kínált portékát! De a lomtalanítás is éppen ilyen csábító esemény sok embernek. Ha a hirdetésed is egy virtuális zsibvásárhoz hasonlít, egy őszi lomtalanítás hangulatát idézi, az ugyanígy felkelti majd a kíváncsiságot. Ezért a hirdetésednek is eleve ilyen nevet adj: “garázsvásár”, “padlásürítés”, “tároló kisöprés” vagy “őszi lomtalanítás – filléres áruk!”. Ha már a figyelmet így magadra vontad, gondoskodj róla, hogy egy-egy kiemelt “termék” mellett a többi eladó holmidat is kínáld a hirdetésben, és ezeket kedvező áron kínáld, mert ez a sikere másik kulcsa! De ez még mind nem elég…
Adj ötletet a vásárlódnak!
Hiába a sok bámészkodó, ha nem látnak fantáziát a portékádban, nem feszik majd meg. Adj tehát ötletet nekik arra, hogy mire is lenne hasznos a te olcsón kínált árud. Vegyünk egy konkrét “terméket”: legyen ez egy első ránézésre teljesen értéktelen, haszontalan régi liszteszsák, ami mondjuk a padláson találtál. (Ehhez hasonló, első ránézésre tűzre való holmikból ezerféle lapul a szekrények, tárolók mélyén nálad is, ez egészen biztos.) Gond nélkül kidobhatnád, ami tulajdonképpen nem lenne más, mint környezetszennyezés, hiszen ezt a “szemetet” komoly energiák felhasználásával kell majd semmisíteni. De más szemmel is tekinthetsz rá: valakinek hasznos lehet ez még! Ha nincs elképzelésed, mire lehet használni egy ilyen terméket, keress rá a neten, és hamar ötletek tucatjai sorakoznak majd előtted.
Például ilyenek:
Légy te a kézműves mester!
Ezzel az eladási módszerrel nem magába a termékedbe fektettél energiát, hanem sokkal inkább a reklámozásába. Azonban a felesleges holmik hasznosítását más – nagyobb haszonnal kecsegtető – módszerrel is megközelítheted. Ha kreatív ember vagy, aki a kacatban is meglátja az értéket és a szemétből is pompás kincseket tud varázsolni, akkor számodra ez lehet hasznosabb: a kidobásra ítélt holmikból alkoss valami klassz, egyéni, jól eladható kézműves cuccot, és ezt hirdesd meg. De ennek részleteibe már a következő cikkben mélyedünk el…