Új múmiások
– Az első filmet egy péntek este mutatták be – meséli a rendező, Stepehen Sommers –, és szombat reggel hatkor felhívott a Universal: a múmia még azon a hétvégén 44 milliót fog hozni, és szeretnének egy folytatást. Dadogtam egy keveset, és nem aludtam egy hétig, aztán nekiültem, és elkezdtem írni. Azonnal felmerült az a gond, hogy milyen legyen az egyensúly azok között, amit megtartunk, és amiket megváltoztatunk – folytatja Jacks. – Megnéztük, mi tetszett az embereknek az első filmben, és hogy ezeket az elemeket hogyan tudnánk valami új csavarral, új helyzetekben felhasználni.
Hasonló folytatás
– Nem feltétlenül akartuk, hogy a számítógépes trükkök nagyobbak legyenek, de azt mindenképpen, hogy változatosabb és új trükkök legyenek. Megint vannak skarabeuszok, és múmia harcosok is, de most más dolgokat művelnek. Aztán van egy csomó új dolog is, olyasmi, amit még nem láttak a nézők sehol. – A folytatásnak nem szabad nagyon másnak lenni, mert az emberek azt mondják: nem ezt akartuk látni – mondja a rendező. – De ha nagyon hasonló, akkor azt mondják: ezt már láttuk. Úgyhogy kényes az egyensúly. Ezért hoztuk vissza a szereplőket, és egy csomó elemet – ilyenek például a sivatag, a románc, az akció, a trükkök, a humor. Ez mind visszatér, de egy teljesen új történetben, új gonoszokkal, új figurákkal, új trükkökkel, úgyhogy az egész egy teljesen más szinten mozog. Minden megvan, amit a nézők az elsőben szerettek, de új szinten és új helyen.
Látványvilág
A film látványvilága még az első rész káprázatos díszleteit is felülmúlja. – Azt az akciórészt volt a legnehezebb leforgatni, amelyik egy emeletes buszon játszódik Londonban – meséli Allan Cameron látványtervező. – Remélhetőleg a filmen a busz hitelesnek tűnik, de valójában meg kellett változtatnunk az arányait, mert a főszereplő, Brendan Fraser szép szál legény, és egy igazi emeletes buszon görnyednie kéne, ami nem mutat jól egy akciójelenetben. Emellett az igazi busz nem elég széles ahhoz, hogy meg lehessen csinálni benne azokat a kameramozgásokat, amelyeket a rendező akart. Úgyhogy csaltunk a busz arányait illetően, és ezt kellett összevágnunk egy igazi busz külső felvételeivel, úgyhogy elég trükkös volt az egész.
A trükkfelelősök
A lélegzetelállító számítógépes trükköket ezúttal is az ILM stábja varázsolja a vászonra. – Mindig viszünk magunkkal egy megfigyelő stábot a forgatásra – mondja John Berton vizuális trükkmester –, mert a lehető legtöbb információt kell nyújtanunk az ILM-nek, hogy a számítógépen is fel tudjuk építeni a díszleteket. Úgyhogy van egy csapat technikus, akik mindent megfigyelnek és mérnek a kamerákkal kapcsolatban – a pozíciójukat, merre néznek, milyen lencsét használnak és hasonlókat. A figyelmük minden apró részletre kiterjed, úgyhogy ha a kamera mozog, nemcsak azt tudják, hol volt az elején és a végén, hanem hogy hol volt középen, és milyen gyorsan ért oda.