Kisebb hibák
Ezeket az első szerviznél általában azonnal kicserélik, mivel balesetveszélyesek.
Mire kell még figyelni?
– Lazán tekeredik vissza a biztonsági öv (az 1995 augusztusi gyártmánytól, a 10000-es alvázszámtól már jók). Ellenőrizd, hogy megfelelően visszahúzódik-e az öv (a hiba kijavítható, de később újra előjöhet).
– Apróbb elektronikai zavarok (elromlik a sebességmérő, a fordulatszámmérő, stb.).
Próbáld ki a motoros ablakokat: ha nem működnek jól, nem elektronikai, hanem mechanikai oka van. A motorok ugyan teszik a dolgukat, de az emelőrendszer megszorul.
– Az első gumik már 20 000 kilométer lefutása után elkophatnak.
– Dízelszerű kerregést hallasz a motorból. Amikor a szelepvezérlés idejét változtató tárcsa megszorul, a motorból 2000-es fordulat alatt dízelszerű hangok jönnek, még azután is, hogy a blokk az üzemi hőfokot elérte. Amennyiben a szerelőnek alapjáraton akarod bemutatni a hibát, csalódni fogsz, ugyanis a kerregés csak terhelten (értsd: sebességi fokozatban, lassan haladva) jelentkezik. A legújabb cserealkatrész (a száma 60615644 – a képét lásd a weblapon) már jobb minőségű, elméletileg egy életre megszünteti ezt a gondot.
(Megjegyzés.: Akinek multimédiás számítógépe van, az a hibás, régi és a kijavított, új alkatrész által keltett zajt meghallgathatja és összehasonlíthatja. A hang .WAV-fájlformátumú, a weboldalon csak rá kell kattintanod a megfelelő ikonra.)
– Bal oldali fényvisszaverő és az ajtókilincs: amikor a kilincs ki van emelve, az ajtó becsukásakor összetörheti a szögletes fényvisszaverőt. A későbbi autókon kerek formájú prizmákat használtak – ezek nem lógnak ki annyira.
– Elpiszkolódott fékkar. A weboldalon megnézheted, hogyan kell házilag kijavítani e hibát, de postai utánvéttel vásárolhatsz javítószettet is.
Melyik a legjobb vétel?
Úgy tartják, hogy a gyártás első évében a Fiat erősebb motorokat szerelt a barchettába, mint ami a specifikációban szerepelt. A tesztek tanúsága szerint ezek legalább 135, legfeljebb 140 lóerősek voltak – így a legjobb példányok akár 220 km/órás végsebességet is tudtak. Az első évben készült autónak így nagyobb a végsebessége és jobban gyorsul, a későbbi példányok 2 lóerővel gyengébbek. Az újabb kocsikon a váltó áttételezése is hosszabb, ami a zaj csökkenéséhez és kisebb fogyasztáshoz (viszont szintén rosszabb gyorsuláshoz) vezet.
1998 júniusa óta (a 37640-es alvázszámtól kezdődően) Step A megnevezésű motorokat szerelnek be, amelyek állítólag ismét 135 lóerősek. Ezt a többletet az elektronika átalakításával érték el – az eredeti cél a kipufogógázok tisztábbá tétele és a fogyasztás csökkentése volt. Ezzel a módosítással a barchetta hajszálnyival készségesebb, fokozatban gyorsítva pedig rugalmasabb lett.
…de mégis, a mai tulajdonosok 70 százaléka ismét venne barchettát, és csak 3 százalékuk nem!