Hűtőrendszer
A hűtőrendszer hibájára vezethető vissza a legtöbb lerobbanás a nyári vakációkon. Mindenképpen ellenőrizd, nem szivárog-e valahol a folyadék a hűtőnél, vagy a gumicsöveknél. A gumialkatrészek általában gyakori forrásai a meghibásodásnak, noha a cseréjük olcsó és egyszerű. Érdemes a fagyállót is kicserélni, ha az két évnél idősebb. Azt is ellenőrizd, hogy a légkondicionáló jól működik-e.
Gumik, kormányzás, futómű
A téli kátyúk rendesen helybenhagyják a gumikat, a kormányzást és a futómű alkatrészeit. Nézd át a gumikat, nincs-e az oldalfalukon repedés, s azt is ellenőrizd, hogy a futófelületük nem egyenetlen vagy túlságosan kopott-e. Ha húz a kormány, vagy fékezéskor az egyik irányba indul el az autó, ez a futómű meghibásodásának vagy elállítódásának a jele.
Akkumulátor
Még most ellenőrizd az akkut, különösen ha az a garanciális időszakának végén tart. Nézd meg, hogy az akku kábelei, csatlakozásai és az akkusaruk nem lazák-e, s hogy mentesek-e a rozsdától.
Fékek
A só tönkreteszi a fékeket. Ha több mint huszonötezer kilométer vagy fél éveltelt a legutóbbi ellenőrzésük óta, nézesd át őket szerelővel. A vizsgálat terjedjen ki a fékcsövekre, a fékbetétekre és a hidraulikus rendszerre is. Ha nyomásra puha a fékpedál, lassításkor húz a futómű, vagy fogy a féktartályból a folyadék, ez mind olyan hibára utal, amit ki kell javíttatni.
Ékszíjak a motorban
Az ékszíjak fontos segédszerelvényeket hajtanak
a motorban, ilyenek például a generátor, a vízpumpa, a kormányszervo és a légkondicionáló szivattyúja.
Az ékszíjakat is ellenőrizni kell, nem repedtek, mállékonyak, tükörfényesek, egyenetlenül kopottak, vagy sérült szélűek-e.