Trend

Stílusos húzás

Legyen a helyszín a belvárosi forgatag, a homokos tengerpart, vagy éppenséggel a Nápoly-Bari autópálya, a Renault Scénic RX4 mindenütt otthonosan mozog. Azt sem érzi meg, ha egy lakókocsit is hozzákapcsolsz, igazán rugalmasan reagáló jármû, ideális vontató típus.

Ami biztosan kiránt a sárból

A buszlimuzin tökéletes megoldás – egy ilyen kocsiban a hagyományos limuzinoknál jóval tágasabb a hely, másfélszeres csomagtartómérettel kalkulálhatsz, vezetni pedig egy fikarcnyival sem nehezebb, mint a szokványos autókat. Közülük is

a legsokoldalúbb a Renault Scénic RX4, amely összkerékhajtással tetézi

az egyterűk praktikusságát. Az RX4 egy egész éjszakán át tartó esőzés után is kirántja a lakókocsidat a sárból, ha pedig a csigaházat

a kempingben hátrahagyva túrázni indulsz, nyugodtan nekivághatsz vele rejtett erdei utaknak, hiszen

a magasított futómű, a nagy, strapabíró kerekek, valamint a körkörös műanyagborítás a karosszérián garantálja, hogy a kocsi sem elakadni, sem pedig megsérülni nem fog a különleges igénybevételtől.

A dízel a legjobb

Ha elültettük a füledben a bogarat, és

a Renault-szalonba indulsz megnézni, milyen is az autó élőben, kétféle RX4-variánssal találkozol majd. Az olcsóbbik

a 140 lóerős, kétliteres benzinmotoros,

a drágábbik a dCI feliratot viselő turbódízel, amelynek a motorja kisebb és gyengébb – pontosan 107 lóerős. Nem tévedtek az árazásnál, hiszen

a benzines kis fordulaton kevésbé húz jól, többet fogyaszt és nem annyira tartós, mint a turbódízel. Lakókocsi vontatásához pedig a dízel az ideális partner: tűri a túlterhelést és a kis fordulaton való erőltetést. Ha tehát úgy döntesz, hogy a Scénic RX4 a te autód, ne bántson a kétszázezer forintos felár; a különbséget a benzinkútnál, a szervizben garantáltan megérzed, ráadásul vezetni is kellemesebb.

A hétköznapok autója

Mindennapos használatban az RX4 remekül beválik, csendesen fut, kellemesen rugózik,

s az alapváltozata is gazdagon felszerelt, országúton pedig a megengedett sebességig dinamikus. Százharmincas tempó felett a kocsi mozgásán persze azonnal megérzed, hogy

a megszokottnál nagyobb és nehezebb dobozban ülsz, s ilyenkor a szélzaj is felerősödik. Az RX4 ülései azonban jól variálhatók, egyenként kiszerelhetők és billenthetők, csak a felfelé helyett oldalra nyíló csomagtérajtót kell megszokni. Ráadásul a vagány, kissé a terepjárókra hajazó stílus miatt az RX4 kellemesen egyedi jelenség, és semmilyen társaságban nem vallasz majd vele szégyent. De tévedésbe ne ess –

a Scénickel a földútnál keményebb kihívást ne vállalj.

A Scenic RX4 műszaki adatai:

  • Motor lökettérfogata 1870 cm3
  • Teljesítménye 107 LE
  • Saját tömeg 1485 kg
  • Csomagtér űrtartalma 410,

    kibővítve 1800 dm3
  • Legnagyobb sebesség 170 km/h
  • Fogyasztás állandó

    90 km/h-nál 6,6 l/100 km

    állandó 120 km/h-nál 7, 4 l/100 km

    városban 8,9 l/100 km

    Ára: 6990000 Ft

  • Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

    Címlap

    top