Ha jól belegondolsz, az autó vezetőülése talán a legkényelmesebb ülőalkalmatosság, amivel kapcsolatba kerülsz. A párnázását ergonómiai kísérletek szerint alakítják, úgy tervezik, hogy egyvégtében akár tíz-tizenöt órát is el lehessen benne üldögélni, a támlája különféle szögekbe állítható, nem egy esetben emelheted, süllyesztheted, a drágább kiviteleknél magát az ülőlapot is dönthetet és a gerinctámaszt is kitekerheted, ha fáj a hátad. Mégsem szabad fotelnek tekinteni a vezetőülést, a rossz elhelyezkedés ugyanis kifejezetten balesetveszélyes, bizonytalanságérzetet kelt a vezetőben, sőt, akár kárt is tehet az ízületekben.
A jó elhelyezkedéshez a következő szabályokat tanítják a profikat képző tanfolyamokon (ezek a furcsa üléshelyzetű autók kivételével – Mini, Renault Twingo, Zsiguli, Citröen, Kacsa – a legtöbb típusnál beválnak): 

Ezzel még nem végeztél. Mindhárom tükröt jól állítsd be az új pozícióhoz. Ha kabát, kalap van rajtad, ezeket vedd le. Nem véletlenül tartják a kalapos sofőröket a legrosszabbaknak, hiszen aki fent hagyja a téli ruházatot, az nem érzi magát otthonosan az autóban, következésképpen idegenkedve – tehát rosszul – vezet.
A biztonsági övet mindig kapcsold be, és az autósboltokban kapható övszorító csipeszt felejtsd el – lehet, hogy ez kényelmesebbé teszi a vezetést, de meggátolja, hogy az öv felfeküdjön a testeden és a feszítőmechanizmus végezze a dolgát: ha véletlenül ütközöl, a testtől távol fityegő öv messzire engedi előrezuhanni a testet és eltöri a kulccsontot. És ne feledd, az öv csak városi tempónál nyújt szinte garantált védelmet, országúti sebességnél csupán csökkenti a baleset súlyosságát.