A nő másnap bemegy a panaszirodába és feljelentést tesz. Ennyi a hír. Idegborzoló, megdöbbentő – “Veled is megtörténhet” -, és mindeddig példátlan. Vagy inkább példa értékűnek nevezhető eset.
Az esti híradások még nem említették a sértett foglalkozását, a másnap reggeli lapokban azonban már “fiatal prostituáltról” olvashattunk. Félek, hogy emiatt az apró pontosítás miatt az ügy sokat veszít súlyosságából a közvélemény szemében. Pedig a karhatalom képviselője által meggyalázott örömlány történetén elgondolkodva talán megérthetjük, miért képtelen a megerőszakolt nők hatvan százaléka
túltenni magát a vele történt borzalmakon.
A zaklatás – az erőszak “előjátéka” – nem szexuális, hanem hatalmi kérdés, mondja ki a frappáns tételt Michael Douglas a témát a “másik” oldalról, a megalázott férfi szemszögéből bemutató filmben. Az odavetett megállapítás azonban csak részben igaz. A zaklató vagy erőszaktevő hosszabb – rövidebb ideig valóban hatalmában tartja áldozatát, s a hatalom eszköze lehet hivatali erőfölény (mint a filmben), vagy kézifegyver (a rendőr százados esetében). Mégsem mindegy, milyen nemű az elkövető, illetve az áldozat. Már a bűntett elnevezése is jelzi, hogy az erőszak áldozata nemiségében válik sértetté – kérdés, hogy azonos módon sérül-e ilyenkor férfi és nő nemi identitása.
Zaklatni persze nő is zaklathat férfit, sőt szabadságától is megfoszthatja, lekötözheti, kínozhatja, jogi értelemben meg is erőszakolhatja – aktusra azonban csak akkor kerülhet sor, ha a férfinál erekció jelentkezik, tehát legalábbis a teste igenli a közösülést. Férfiasságán nem esik erőszak, nem történik, mert nem történhet semmi természetellenes. Talán ezért sem hallottunk még olyan esetről, amikor férfiakat úgy kínoztak meg, hogy szexéhes nőket szabadítottak rájuk.
Ha viszont két férfi között történik erőszak, azt a jog is “természet elleni fajtalanságnak” nevezi, és az erőszak egyéb formáihoz – verés, kínzás, csonkítás – hasonlóan fel sem merül senkiben, hogy az elszenvedő
alanynak élveznie kellene.
A nőkre kényszerített nemi aktus viszont az emberi lét egyik legfontosabb örömforrását torzítja természetellenessé, amikor ott és azáltal okoz szenvedést, ami a gyönyör forrása kellene legyen. És mivel fiziológiai okoknál fogva csakis nőkre kényszeríthető aktus, nőiségük teszi őket
kiszolgáltatottá, és nemiségük lényege szenved jóvátehetetlen sérülést. Hogyan is érezhetné magát a megerőszakolt nő (teljes értékű) embernek, miután a gyönyör borzalommá vált számára – azért, mert nő?