Az autóvásárlás jóval több annál, mint egy tartós fogyasztási eszköz megszerzése. Kocsinkkal rengeteget árulunk el magunkról, s hogy egyéniségünk mely elemét domborítsuk ki, ebben segítenek az autógyárak.
Minden gyár oda helyezi a hangsúlyt, amit saját legerősebb pontjának gondol. Erről bárki meggyőződhet, még kereső-program, sem kell hozzá, elég, ha a márkanév elé odapötyögjük a tripla-w-t, s a végére pedig a .com-ot.
Csaknem valamennyi site már a főoldalon felkínálja, hogy válasszuk ki saját hazánkat, ami gyakorlatilag egy linknek felel a kiválasztott ország importőrének honlapjára. Csakhogy ez egyben azt is jelenti, hogy a magyarországi cég, hazai előállítású oldalain nézelődhetünk, s ezeknek tartalma teljesen eltér a kiválasztott cég nemzetközi honlapjáétól. Bár jó néhány olyan hazai portál akad, amely felveszi a versenyt az anyacég megjelenésével, ennek ellenére érdemes körbenézni a legnagyobbaknál, hiszen sokkal átfogóbb képet kaphatunk a márkáról, mintha csak a magyar oldalakat böngésznénk.
Néhány példa:
a
Peugeot (www.peugeot.com) például lehetőséget ad, hogy virtuális túrát tegyünk hatalmas múzeumában. Megismerkedhetünk a korábbi modellekkel, tanulmányautókkal, megnézhetjük a gyár pavilonjait a különböző autókiállításokon. Különböző filmeken nem csak a jelenleg futó modelleket, hanem korábbi kocsikat, sőt koncepcióautókat is megismerhetünk.
Az
Alfa (www.alfaromeo.com) honlapján különös hangsúlyt fektettek a múltra. A múzeumban mi magunk irányíthatjuk a kamerát, s a legnevesebb modellekről, régi győzelmekről rengeteg filmet lehet letölteni.
Persze az autós honlapok nem csak az autó megszállottjainak szólnak. A
BMW-nél például
(www.bmw.com) meg lehet tekinteni, sőt meg is lehet vásárolni valamennyi BMW-emblémával ellátott kiegészítőt. A teljes ruhatár, órák, szemüvegek, kulcstartók mind egyszerű kattintással megszerezhetők.
A
Mini
honlapjára
(www.mini.com) mindenképpen érdemes ellátogatni, hiszen itt lehet a leginkább szembesülni azzal, hogy ez az autó valódi design-termék. A honlapon ugyanis a divattal, a színekkel, a formával legalább annyit foglalkoznak, mint a műszaki tartalommal. Sőt.
Aki hasonló élményre vágyik az a
Smart (www.smart.com) oldalait is megnézheti. Itt is elsősorban az érzelmekre igyekeznek hatni, csakúgy, mint az autó maga.
Nem jellemző, de jó ötlet, hogy a
VW honlapján
(www.vw.com) rengeteg reklámfilmet is megnézhetünk.
Valamennyi gyár figyel arra, hogy ne csak hasznos információkkal bombázza, hanem szórakoztassa is a világhálón szörfözőket. A honlapok egyébként igencsak árulkodók: a legtöbb esetben néhány perc alatt megismerhetjük a gyár életfilozófiáját. A látványos, humoros, izgalmas oldalak többnyire a kreatív autógyárak oldalaira jellemzőek, míg a konzervatív cégek nagyobb hangsúlyt fektetnek az információra, és kimondottan szűkmarkúan bánnak a látványos elemekkel.