Még nem dőlt el véglegesen, hogy
Columbus rendezi napjaink egyik legjobban várt filmjét, máris sokan megkérdőjelezték, hogy képes lesz filmre vinni a történet sötét aspektusait. “Az évek során az emberek, különösen a média, elkönyveltek könnyednek, mert rendeztem néhány vidám, érzelmes filmet, melyek akkor összahangban álltak a magánéletemmel, és úgy éreztem, olyan filmeket kell csinálnom – mondja. – Ám ezen túlléptem, és vissza akartam térni ahhoz a sötétebb világhoz, melyben pályám kezdetén, forgatókönyvíróként otthon voltam. Vegyük például az Ifjú Sherlock Holmest, melyet a 80-as évek elején írtam. A sztori egy brit internátusban játszódik és két alig tízéves fiú és egy lány oldanak meg benne természetfölötti rejtélyeket. Ez egyfajta felkészülésnek is tekinthető a HARRY POTTER megrendezéséhez.”
|
Columbus siet dicsérni a csupa neves szakemberből álló stábot, mely a keze alá dolgozott. “Ez a film igazi csapatmunka volt, és minden bizonnyal pályám egyik csúcspontja, különösen azért, mert ilyen válogatott gárdával dolgozhattam együtt. Mindannyian megértették a Harry Potter világának gazdagságát és komplexitását. A Roxfort megalkotásánál arra törekedtünk, hogy mágikus, de realisztikus megjelenésű színhelyet hozzunk létre, hogy aki csak látja, elhiggye, valóban létezik ilyesmi.”
A film látványvilága Stuart Craig, a háromszoros Oscar-díjas látványtervező munkája. “Ő az egyik legjobb manapság – állítja Heyman. – Azt akartuk, hogy Harry világa meggyőző legyen, és Stuart olyan Roxfortot készített a maga tündöklő fényeivel, hogy tényleg igazinak hat.”
Heyman a többszörös Oscar-jelölt John Seale operatőrről is nagy elismeréssel nyilatkozott: “Szerettük John eddigi munkáit, és tudtuk, hogy a filmnek fantaszikus megjelenése lesz a keze nyomán. Chris például azt akarta, hogy mivel a Roxfortban nem használnak mesterséges fényt, a belső felvételeken ne legyen túl erős a megvilágítás.”
John nagyon figyelt erre, és gyertyákkal meg elemlámpákkal világította be a teret. Hihetetlen energiával vetette bele magát a munkába, gyorsan dolgozott, mégis mindig ügyelt a mélységre és a részletekre. A díszleteken és a világításon túl kulcsfontosságú szerephez jut ebben a filmben a jelmeztervező is, és aki látja Judianna Makovsky kicsit őrült és bizarr jelmezeit – többek között Madam Hooch öltözékét -, annak számára nyilvánvaló, hogy ő is elsőrangú munkát végzett. ”
– A film eddigi pályafutásom csúcsa – foglalja össze Chris Columbus. – Egy sor izgalmas helyszínen és díszletek között dolgozhattam, és abban a szerencsében volt részem, hogy rendkívül tehetséges és képzett stáb segítette a munkámat. A film egy csapat elkötelezett ember tehetségének és erőfeszítéseinek gyümölcse. Hiszem, hogy az eredmény magáért beszél.
A HARRY POTTER nehéz feladat elé állított minket, mert a könyv elemeit a lehető legpontosabban akartuk visszaadni. Ha lett volna rá lehetőségem, legszívesebben egy 7-8 órás filmet forgatttam volna belőle. Az volt a leghőbb vágyam, hogy a film minden egyes rajongó elvárásainak megfeleljen, és visszaadja a könyv szellemét és hangulatát anélkül, hogy feláldoznánk valamelyik szereplőjét vagy a sötét oldalát.