Haj. Félhosszú, kevés és seszínű. Az biztos, hogy ebből nem lehet elővarázsolni egyetlen brazil szappanopera hősnőjének dús, göndör hajkoronáját sem. Esetleg lehetne kurtítani, mondjuk, lehetne olyan rövid, mint a híradós csajoké, de minket nem csak szemből mutatnak, így lecsapott fejformánk hangsúlyozása nem növelné amúgy is félszeg önérzetünket. Biztos siker lehet a színe. A reklámokból ismert gyönyörű színek segítségével csodát művelhetünk. Úgy átalakulhatunk, hogy anyánk sem ismer meg. (Kalandor típusú hölgyeknek külön ajánlott!)
Szem. Sajnos azzal tisztában vagyunk, hogy még mindig nem találták fel a krémet, mely a lehető legkevesebb alvás mellett alkalmazva eltünteti a szem alatti táskákat, mégis örömmel vesszük a megfeszített kutatómunkáról szóló híreket, ha véletlenül egy tudományos műsorra kapcsolunk. Addig azonban marad a festék, mely ápol és eltakar.
És persze jobb, ha nem keseredünk el, ha, miután a legújabb hosszabbítós spirálra költöttünk egy kisebb vagyont, mégsem a reklámokból ismert vadító díva mosolyog vissza a tükörből. Becsüljük meg, ami van, és, hogy az megmaradjon, ajánlatos csínján bánni a vízálló típussal. Madonna sminkese könnyen bizonygatja, nézzük meg mit ért el ezzel és ezzel a termékkel. Szeretettel várjuk egy borongós, őszi hajnalon, miután éjjel lecsót tettünk el, na akkor varázsoljon belőlünk bombanőt.
Orr? Hagyjuk. Bár csábítóak a plasztikai sebészeti reklámokban a pisze orrok, lássuk be, nincs két hónapunk arra, hogy otthon üldögéljünk gézbe burkolt fejjel, betört és újjáépített orral. (A pénzről most nem beszélve.) Ehhez a popszakmát kellett volna választani, és legalább annyira befutni, mint Jacko. Mindenesetre már azzal könnyíthetünk a lelkünkön, ha alaposan elmélyedünk az „ilyen volt” felvételen, és máris könnyű szívvel, szinte elérzékenyülve csodálhatjuk sajátunkat a tükörben.
És akkor jöjjön egy totál! Gyenge idegzetű nézők jobb, ha elfordulnak? Hát igen. Van mit ledolgozni. Hogy azok a fránya hájak miért nem tudnak a mellre lerakódni? Miért mindig a has, a csípő, a fenék? Azt mondják, a férfiak szeretik, ha van mit fogni. Persze. Azért a karcsú, modell alkatú hölgyek jelenléte azonban bizonyos, hogy megsokszorozza tévénéző, „újságolvasó” kedvüket.
Mielőtt úgy érezzük, nincs mit tenni, jobb lesz feladni, azelőtt merítsünk erőt az átlag magyar háziasszony lakásába ellátogató mosóporreklámokból. XY-né, Marika nem is sovány, nem is extra hosszú szempilláit rebesgeti a hirtelen betoppanó zokni-ellenőrre, a haja is lenőtt, de mégis kedves a mosolya (valószínűleg a reklámpénzre gondol), kiegyensúlyozott és szeretjük őt. Minket is szeretnek, és ha igyekszünk, azt értékelik.