Trend

Amikor csobban a család

És ma már ez nem csak strandokon, akvaparkokban lehetséges. Elég, ha felkeresnek egy Suzuki márkakereskedést, és kipróbálják a Suzuki legújabb modelljét, a Splasht. A név magyarul annyit jelent – csobbanás.

A Splash városi kisautó, de hosszabb utakon sem kell a helyhiány miatt feszengeni, és ez talán a legnagyobb varázslat benne: kívül kicsi, belül viszont a B kategóriás, tehát jóval nagyobb autókat megszégyenítő módon sok a hely.

A belső kialakításánál a komfort és a használhatóság mellett a dizájn kapott főszerepet. Az első dolog, amelyet beszálláskor észreveszünk, a magas ülőpozíció. Így nemcsak a kilátás lesz jó, amelynek köszönhetően a forgalom könnyen áttekinthető, de a ki- és beszállás is egyszerű. Mivel a kocsi magas, bőven van fejtér. Még a hátul ülők is kényelmesen tudnak helyet foglalni, a lábtér is elegendő.

Az utastér hátsó része néhány mozdulattal átalakítható egyetlen hatalmas csomagtérré. Ennek érzékeltetésére elég egyetlen szám: lehajtott hátsó ülésekkel több mint egy köbméternyi rakodóhelyünk van. Nagybevásárlásnál sem okoz problémát, hová pakoljuk a csomagokat. A 60:40 arányban dönthető hátsó üléseket könnyű variálni. Teljesen síkba dönthetők, így valóban figyelemre méltóan nagy és jól pakolható helyet kapunk. Valamennyi ajtó belsejére szereltek palacktartót, emellett kesztyűtartó, több polc és rekesz várja a fontos és kevésbé fontos személyes tárgyainkat. Az sem gond, ha élelmes gyermekünk talált egy meghódítandó pocsolyát, hiszen még a sáros csizma szállítására is gondoltak. A padlólemez alatti rekeszben pont elfér, de ide tehetjük az olyan ritkán használt tárgyakat is, mint az elakadásjelző háromszög (amelyet a Splash esetében nem sokszor kell majd használni).

Az aktív és passzív biztonsági berendezések sora áll rendelkezésünkre a veszélyes helyzetekben. A vezetőt blokkolásgátló, fékezéssegítő rendszer és elektronikus fékerőelosztó is segíti, az elektronikus stabilitás program, ESP® opcionális. Ez utóbbi lényege, hogy a berendezés időben megkezdett fékezéssel és a motor nyomatékának szabályozásával növeli az autó stabilitását. A gyalogosvédelemről az energiaelnyelő karosszériaelemek gondoskodnak, a velünk utazó gyerekek biztonságát az ISOFIX gyerekülés-rögzítő rendszer növeli. Szintén fontos, hogy az utasoldali légzsák kikapcsolható, így ha valaki szereti maga mellett tudni gyermekét, az anyóülésre is elhelyezhető a gyermekülés. A biztonsági felszerelések listája „nagyautós”: a hat légzsák mellett számtalan apró, de felettébb hasznos elképzelést valósítottak meg a Suzuki tervezői: az „A” oszlop belső kárpitja energiaelnyelő burkolatot kapott. Ha egy ütközésnél a fejünk nekikoccan, a mozgási energia nagy részét ez az anyag elvezeti, csökkentve a fejsérülések mértékét.

A Splash áramvonalas, a rövid túlnyúlások a stabilitás érzetét keltik. A kocsi relatíve magas, viszont a légellenállási mutatója mindössze 0,32, ami kiváló érték ebben a járműosztályban. Minden modell ötajtós és ötszemélyes. A gyönyörű és vidám külső és belső dizájnmegoldásokhoz takarékos, kis fogyasztású, alacsony károsanyag-kibocsátású, de pörgős motorok választhatók. Ezek közül kettő vadonatúj benzines (1,0 és 1,2 literesek), a harmadik pedig a már bevált 1,3-a DDiS közös nyomócsöves, négyhengeres dízelerőforrás. Az autó fenntartása rendkívül gazdaságos az alacsony fogyasztásnak, a kisméretű motoroknak és a Suzukik legendás megbízhatóságának köszönhetően.

Az autó március 4-én került forgalomba, és a Suzuki márkakereskedések egész hónapban tesztvezetésekre és nyílt hétvégéken várnak minden érdeklődőt. Csobbanás indul!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top