A fehérhez a nyugati kultúrákban a tisztaságot, a kifinomultságot, az alkalmiságot társítjuk, elég csak az esküvői ruha fehérjére gondolnunk.
Léber Barbara divattervező szerint a tiszta fehér újra trend lett: – Néhány szezonnal korábban a bézs és az ekrü számított különlegesnek, később egy teljesen meglepő színnel, például feketével díszítettük a menyasszonyi ruhákat. Az idei szezonban viszont újra a tiszta fehér a legerőteljesebb trend – mondja a divattervező.
A fehér szín térhódítása a hétköznapi ruhákban is megfigyelhető: akiben igény van a letisztultságra, a természetességre, a sallangmentességre, és aki tudatosan ki akar tűnni a tömegből – jellemzően az választ fehéret.
Ha a bátorság megvan, egy apró trükkel könnyebben dönthetünk a hozzánk leginkább passzoló fehér árnyalatról:
– A fehér alapvetően jól illik a bőr színéhez, de nem mindegy, melyik árnyalat. A színválasztásánál érdemes a szem fehérjének színéből kiindulni: ha az kékes, akkor a legvilágosabb fehér fog jól állni nekünk, ha inkább sárgás, akkor válasszunk tört fehér vagy ekrü színű ruhát. A hatás ugyanaz lesz! – javasolja Léber Barbara.
A lakberendezésben is megjelent a fehér dominanciája, bár itt több felületet és anyagot kell összehangolni, mint egy ruha esetében.
Elek Márton, a Geppetto Belsőépítészeti Stúdió tanácsadója szerint a fehér színt preferálókat igényesség, kifinomultság és tudatosság jellemezi: – Ha fehér nadrágot vesz fel valaki, tudjuk, hogy nem piszkos munkába fog, ugyanígy, ha valaki fehér padlót kér a lakásába, az arról árulkodik, hogy vigyáz a dolgaira, nem teszi ki olyan hatásoknak, amitől hamar összekoszolódhatna.
A belsőépítészetben korábban egy-egy terület vagy tárgy kiemelésére a fehér és a sötét színek kontrasztjával játszottak a szakemberek. – A mai trend inkább arra visz, hogy az adott színt eltérő felületeken alkalmazzuk és azokat különböző eszközökkel, például jól megválasztott világítással emeljük ki a környezetből – mondja a tanácsadó. – A fehér szín egyébként erre a legalkalmasabb, mert ezen lehet a legjobb árnyékhatásokat elérni.
A 2011-es év egyik legfontosabb divatszíne a high-tech tárgyakon is megjelenik, tulajdonosuk egyszerre sugall eleganciát és könnyed életstílust A tech világon belül például az Apple termékportfóliójában is mindig megtalálhatóak a fehér színű eszközök, valószínűleg nem véletlenül : a T-Mobile felmérése, amely szerint iPhone-os ügyfelei között is igen népszerű, a színek királynője.