A Threadbase munkatársai nem viccelnek: az oldal alapítóinak célkitűzése egy rendszerezett és kereshető adatbázis létrehozása, amelyben ruhákkal kapcsolatos információk szerepelnek. Az első grafikont kimosott pólók alapján készítették. Ehhez pedig rendkívüli mennyiségű munkára volt szükségük: nem kevesebb, mint 800 különféle pólót mostak, szárítottak és méricskéltek, darabonként 16 mosási cikluson keresztül.
Az eredmények szerint az első mosás után a pólók átlagosan 1-9 százalékkal mennek összébb, ami a hosszúságot és a mellkas körméretét illeti. Viselés közben a pólók kinyúlnak, ilyenkor a mellkasi rész jobban tágul, mint amennyivel a póló hossza növekedik.
Az adatbányászcsapat számos divatmárka pólóit tesztelte, érdekes böngészni az egyes cégekre vonatkozó adatokat is. A Threadbase szeirnt ugyanis például az olyan márkák, mint a H&M vagy a Banana Republic, átlagosan rövidebb pólókat gyártanak, mint mások.
Remélem, a fenti táblázat láttán senki sem fog többé álmatlanul forgolódni. Az IgNobel díjátadóján pedig figyeljétek majd a Threadbase nevét!
További cikkek pólókról az NLCafén:
- Csináld magad: divatos póló fillérekért
- Csináld magad: erre is jó egy régi póló
- 17 feliratos póló, melyek nélkül nem tudsz tovább élni