Az ausztrál Jessica Bray tavaly áprilisban egy melbourne-i fodrászatba ment szőkíttetni a haját. A hajtövei azonban nem szőkék, inkább sárgák lettek, ezért visszament a szalonba, hogy hozzák helyre a hibát, gondolván, hogy másodjára már csak nem rontják el. Tévedett.
Az újabb szőkítés sem sikerült, a nő haja pedig még rosszabb állapotba került. Ezek után elment egy másik fodrászatba, ott azonban közölték vele, hogy nem tudnak mit csinálni a frizurájával, menjen vissza oda, ahol elrontották, és ott próbálja megcsináltatni.
Jessica ezek után megint visszatért az első szalonba, ahol egy fodrász neki is állt, hogy gyorsan megcsinálja a haját. Amikor a nő már úgy érezte, hogy túl régóta van a fenn a szőkítő, belenyúlt a hajába, hogy ellenőrizze, erre egy tincs a kezében maradt. Amikor a fodrászat tulajdonosa ezt meglátta, azonnal félbehagyta a saját vendége hajvágását és odarohant hozzá. Ekkor azonban már késő volt.
A következő nap már csomókban hullott Jessica haja. A frizurája annyira tönkrement, hogy pszichológushoz fordult az őt ért megaláztatás és szorongás miatt. Mindemellett egy drága parókát is vásárolt, hogy a 30. születésnapján jól tudja érezni magát.
A nő írásban tett panaszt a fodrászatnál, ahol meg is ígérték neki, hogy kártalanítják, ám végül csupán a a szolgáltatás árát akarták visszafizetni, 270 ausztrált dollárt, vagyis 55 ezer forintot.
A nő erre bírósághoz fordult, és 30 ezer ausztrál dolláros, vagyis mintegy 6 millió forintos kártérítést követelt a fodrászattól az őt ért kellemetlenségek miatt.
A bíróság túlzónak ítélte a követelést. Az ítélet szerint a szalon tulajdonosának a szolgáltatás fent említett árán felül csupán 114 dollárt kell még fizetnie a nőnek, pontosan annyit, amennyibe a pszichológussal való konzultáció került.