Kezdjük azzal a ruhával, ami tűpontosan annyi és olyan volt, ami Scarlett Johansson testére és az Oscar-gála vörös szőnyegére kívánkozott, így 2020-ban. A láncos fűző és az ezüstfényű selyemszoknya párosa az Oscar de la Renta divatház mesterműve.
A klasszikus, fehér elsőbálozós ruhát futurisztikus-szuperhősös stílusban gondolták újra az Atelier Versacénál, Cynthia Erivo számára.
Natalie Portman akár a Harry Potter báli jelenetében is elvegyülhetett volna ebben a szettben, ennél azonban sokkal jelentőségteljesebb üzenetet közvetített. Köpenye szegélyére ugyanis Greta Gerwig (Kisasszonyok), Lorene Scafaria (A Wall Street pillangói), Lulu Wang (A búcsú), Melina Matsoukas (Queen & Slim), Kasi Lemmons (Harriet), Marielle Heller (Egy kivételes barát) és Alma Har’el (Honey Boy) nevét hímezték arany betűkkel, vagyis azokat a női rendezőkét, akik bár kiemelkedőt alkottak, mégsem jelölték őket idén Oscar-díjra.
Margot Robbie egy Oscar-gálához mérten viszonylag egyszerű öltözéket viselt. A kék köves függővel díszített, vintage Chanel ruha azonban mégis abszolút működött. És csak egészen elviselhető mértékben idézte Morticia Addams stílusát.
Renée Zellweger aszimmetrikus, minimál Armaniban érkezett Oscart nyerni a Judy címszerepéért. A helyében erre a gálára vettük volna fel a múlt heti BAFTA-n viselt rózsaszín estélyit, és inkább arra ez eseményre ezt a fehér ruhát, de jó volt azért ez így is.
600 óra alatt összesen 168 000 darab Swarovski kristályt applikáltak kézi munkával Janelle Monáe ezüst Ralph Lauren estélyijére. Az énekes-színésznőtől persze az lett volna meglepő, ha valami kevésbé drámai szettben jelenik meg.
A befektetett órák számát tekintve azonban mégis Brie Larson Celine outfitjéban volt a legtöbb munka, ugyanis a 120 000 flittert, 110 000 üveggyöngyöt, 13 000 Swarowski kristályt és a 6500 rózsaszín strasszt nagyjából 1200 óra alatt varrták rá a ruhára és a hozzá tartozó köpenyre. Ha már ennyit dolgoztak vele, akkor érdemes lett volna olyan szandált választania hozzá, amire a kisujja is ráfér.
Billy Portertől már megszoktuk, hogy nemcsak a többnyire egységesen szmokingba bújt férfi hírességeket, de a nőket is túlöltözi a vörös szőnyeges eseményeken. Mostani, sárkányos témájú szettje, a 24-karátos aranyból készült felsőrésszel, a korábbiakhoz viszonyítva voltaképpen még a szolidabbak közül való.
Az elmúlt hetek díjátadóinak gigamasnikórsága után felüdüléssel konstatáltuk, hogy az Oscar legnagyobb masnija ez, a Caitriona Balfe medúzaszerű felsőrészén látható, egészen elfogadható méretű példány volt.
Erre a gálára is jutott viszont valaki, aki állólámpának öltözött. Az esemény, különösképp pedig Laura Dern a Legjobb női mellékszereplő kategóriában elnyert Oscar-díja pedig megérdemelt volna egy átgondoltabb ruhát.
Ez pedig az a bizonyos „majdnem” ruha, amiben Sandra Oh akár meg is nyerhette volna az idei Oscar ruhaversenyét, legalábbis abban az esetben, ha az Elie Saab valamivel kevesebb tüllt pakolt volna a karjaira. Így viszont olyan volt, mint a pezsgő, aminek a habja épp kifut a pohárból.
Saoirse Ronan Gucci estélyije volt az az öltözék, amit az idei felhozatalból a legtöbb ideig nézegettünk és nagyon akartunk szeretni, de végül nem sikerült. Egy kevésbé túltolt derékfodorral pedig nagyon rendben lehetett volna.
Kristen Wiig Valentino estélyije, félúton egy vécékefe és egy tintahal között, avagy a 2020-as Oscar-gála egyértelmű mémruhája.
Billie Eilish a klasszikus Chanel tweedkosztüm oversize pizsamásított verziójában önmagához képest kifejezetten szofisztikáltan festett, és kivételesen az arcát sem takarta el semmivel, minden bizonnyal ily módon megtisztelve a patinás eseményt.
Aurora norvég énekesnő Mulan és egy tünde altermalter korszakát élő szerelemgyerekeként lépett jelent meg a díjátadón. Neki köszönhetjük a Jégvarázs 2. szirénhangját, és immár azt is, hogy egy fehér Buffalo chunky sneaker érintkezett az Oscar-gála vörös szőnyegével.
Blac Chyna valamilyen értetetlen oknál fogva azt hitte, hogy egy Disney-gonosztevő jelmez ribancosított változata megfelelő öltözék az Oscar-gálára. Pedig nem volt az.