A nyulak az antikvitástól kezdve erős szimbolikával vannak jelen a művészetekben. Kultúránként eltérő, hogy mit jelképeznek, de leggyakrabban a termékenységet, az újjászületést és megújulást, ebben a vonatkozásban váltak a húsvét egyik szimbólumává is. Azonosítják őket ugyanakkor az érzékiséggel és a tisztátalansággal is. Ábrázolásában számos lehetőség rejlik a realisztikustól kezdve a bűbájoson át egészen a bizarrig, mindennek következtében pedig a divattervezők körében is igencsak kedvelt motívum. Most felidézzük az elmúlt évek legemlékezetesebb nyulas kreációit a kifutókról.
A Marni 2020/2021-es őszi-téli kollekcióját az Alice Csodaországban világa ihlette, így persze nem maradhatott ki belőle a Fehér Nyúl sem. A mesefigura ebben az interpretálásban harántcsíkos matchy-matchy szettet és koszos tornacipőt kapott, valamint egy olyan olyan nyúlmaszkot, melyet mintha egy, legalább a nyolcvanas évek óta raktárban porosodó, nyomasztó nyúljelmezről kaptak volna le.
Thom Browne egy disztópikus Noé bárkája tematikára építette fel 2020/2021-es őszi-téli kollekcióját, melyet az állatos motívumok, a patchwork és a szürke szín uraltak. A modellek párban vonultak fel a kifutón, ahogy a Biblia szerint Noé is minden állatból kettőt-kettőt vitt magával a bárkára. A szórásból pedig persze a nyulak sem maradhattak ki: szinte az összes modell a nyúlfülre hajazó, orrig takaró fejfedőt viselte, illetve ebben az outfitben a nyuszi formájú táska mellett a kabát szélén is ott figyel egy tapsifüles.
Stella McCartney köztudottan elszánt állat- és környezetvédő, aki kizárólag vegán alapanyagokkal dolgozik és a gyártási folyamatokban is előnyben részesíti a természetbarát eljárásokat. Szinte minden kollekciójában és bemutatóján megjelennek valamilyen módon az állatok. A 2020-2021-es őszi-téli divatshow-n mókus, kutya, tehén és nyuszijelmezes modellek is felvonultak és élő facsemetéket osztogattak a vendégeknek, arra biztatva őket, hogy ültessék el azokat, ezzel is ellensúlyozva a szén-dioxid-kibocsátás káros hatásait.
Bertrand Guyon, a Schiaparelli akkori dizájnigazgatója saját bevallása szerint a 2018-2019-es őszi-téli haute couture kollekció megtervezéséhez a divatház alapítója, Elsa Schiaparelli személyiségéből és életmódjából merített ihletet. Míg a tervező nappal, a munkahelyén általában letisztult, fekete szetteket viselt, szabadidejében a ragyogást és a merészséget részesítette előnyben. Guyon szerint akár ezt a nyúlfüles fejfedőt is simán bevállalta volna.
Manuel Bolaño spanyol divattervező stílusát a jelmezszerű, illetve mesekönyv-illusztrációkat idéző kreációk jellemzik leginkább. Ez a 2018-as szettje a visszafogottabbak közül való: a fekete outfitet mindössze egy nyúlálarccal turbózta fel, melyet fascinator jelleggel applikáltak a modell fejére.
Bobby Abley brit divattervező gyakran merít ihletet a rajzfilmek világából. 2018/2019-es őszi-téli kollekciójában a Warner Bros. klasszikus rajzfilmfigurái jelentek meg, köztük Tapsi Hapsi, akit – a ruhadarab sziluettjéből adódóan – lógó fülű nyúlként ábrázolt.
Egy szezonnal korábban a Guccinál is előkerült a karakter, mégpedig strasszokkal körberakva, egy férfi mellény díszítéseként. Alessandro Michele, a divatház kreatív igazgatója ebben a kollekcióban a nyolcvanas évek esztétikáját és motívumait idézte meg: így kapott helyet benne Tapsi Hapsi is, mint a korszak egyik legnépszerűbb rajzfilmhőse.
Rick Owens 2017-2018-as őszi-téli kollekciójának megalkotásakor a hordhatóság a legkevésbé sem volt szempont. A brit divattervező azzal kísérletezett, miképp lehet különféle ruhákból vagy azok darabjaiból már-már szoborszerű alkotásokat létrehozni, melyek a társadalmat összetartó, tradicionális jelképekre, rituálékra utalnak. Így került a gyűjteménybe a két melegítőfelső-ujjból formázott nyúlfüles fejdísz is.
A Prada 2016-os tavaszi-nyári kollekciójának több darabján is megjelent mintázatként a sebesség néhány közismert szimbóluma: rakéták, versenyautók és nyulak. Utóbbi a leghangsúlyosabban, mégis elmosódott, retinaszaggató kivitelben – mintha csak ezt is egy száguldó járműből látnánk – ezen a miniruhán tűnt fel.
Bramanta Wijaya indonéz esküvői ruha-tervező 2018-as kollekcióját az Alice Csodaországban filmváltozata, ezek belül is leginkább a Fehér királynő kastélyának hangulata és persze a „kötelező” Fehér Nyúl motívum ihlette, melyeknek ötvözéséből kecses nyúlmenyasszonyok születtek.
Az A.F. Vandevorst kollekciója, melyből a képen látható outfit is való, ma aktuálisabb lenne, mint valaha, ám valójában a 2015-2016-os őszi-téli szezonra készült. A dizájnerduót az öltözékek megalkotásakor a perui utazásuk inspirálta: a szimbólumok, a folklór, a tradicionális öltözékek, melyekből aztán, ahogy ők maguk fogalmaztak: „belga módra minden színt kivettek”. Így már érthető.
Thom Browne-nál nem a fentebb említett 2020-2021-es kollekcióban jelent meg először a nyúlmotívum: alkalmazta már a 2014-2015-ös őszi-téli szezonban is. A neves brit kalapkészítő mesterrel, Stephen Jonesszal közösen megálmodott outfitjei a vadászokat és a levadászott állatokat – így többek között a nyulakat – ábrázolják egyben, a klasszikus férfi divatban megszokott ruhaanyagok használatával.
Rei Kawakubo, a Comme Des Garcons kreatív igazgatója a 2013-2014-es őszi-téli férfiruha-kollekcióját az infantilis, illetve feminin stílusjegyek határozták meg. A modellek ennek szellemében Mickey egér füles, illetve nyuszifüles sapkákat is kaptak, melyeket egyébként szintén Stephen Jones kalapkészítő mester alkotott meg.
A Louis Vuitton 2009-2010-es őszi-téli kollekciójában Marc Jacobs a nyolcvanas évek stílusát keresztezte a párizsi sikkel: így történhetett, hogy a szigorú, szürke kosztümökre például puffos ujjak, rakoncátlan fodrok és ráncok kerültek, a kontyok köré pedig óriási, nyuszifület idéző masnik.