Szexista, megkülönböztető üzeneteket írt egy áruház a gyerekpólóira

B.Esz. | 2022. Február 13.
Vihar a biliben vagy komoly gond?

A Primarkot kritizálták a közösségi médiában, miután egy sor feltöltött kép azt sugallta, hogy a kereskedő „nagyon szexista” módon márkázza ruháit. Kate Long regényíró azzal vádolta a Primarkot, hogy „bátorítóbb” üzeneteket írt a fiúk ruházatára, mint a lányokéra.

A bestseller írónő szerint a lányok kínálatában olyan szlogenek szerepeltek, mint a „légy kedves”, „mosolyogj tovább” és „mindig tökéletes”. Míg a fiúpólók felirata inkább biztató üzenetekből állt, mint például: „te hozod a szabályokat”.

„A fiúk elveszik, amit akarnak; a lányok másokra gondolnak. Ne mondogasd a lányoknak, hogy másokat szolgáljanak!Ne mondogasd a fiúknak, hogy semmi közük a kedvességhez és a szeretethez! Mi vagy te, visszalépés az 1950-es évekbe?” –írja felháborodottan Kate Long.

A Primark szóvivője is megszólalt: „Az inkluzivitás valóban számít nekünk, és keményen dolgozunk kampányainkon, üzleteinken és termékeinken, hogy ezt tükrözzük. Gyermekruháink stílusának széles skáláját kínáljuk, hogy minden ízlést és preferenciát kielégítsünk, és az elmúlt években továbbfejlesztettük megközelítésünket, hogy eltávolítsuk a nemre szabott címkéket minden gyermek- és babaruházatunkról.”

Vagyis: nesze semmi fogd meg jól.

Fotó: Unsplash

(via)

Exit mobile version