
Nagy felháborodást keltett a több mint 100 éves spanyol Balenciaga divatház nemrég indított kampánya. Abban ugyanis gyerekeket szerepeltettek, a kezükbe BDSM-kellékekre emlékeztető, szöges hámokkal és szíjakkal felszerszámozott, tépett bundájú plüssmaci-táskákat adtak. A fotókról sokaknak a gyermekbántalmazás jutott az eszébe – ismertette az ügy részleteit a 444.

Fotó: Pixabay
A divatmárka, melytől egyébként nem áll távol közönségének provokálása, ezúttal bocsánatot kért a történtekért, bár leszögezték, nem gondolták, hogy a reklámot bárki a gyermekbántalmazásra tett utalásként értelmezi. Közleményben jelezték:
Nem lett volna szabad gyerekekkel reklámoznunk a plüssmackó-táskákat. Rossz döntés volt, és az is egyedül a mi hibánk, hogy nem ellenőriztük és gondoltuk végig ezeket a fotókat.
A Balenciaga 2023. tavaszi kollekciójának pár nappal később indult kampánya szintén rosszul sült el a divatmárka szempontjából. A manhattani irodabelsőt ábrázoló, Nicole Kidmant, Bella Hadidot és Isabelle Huppert-t szerepeltető fotók egyikén egy 3000 dolláros kézitáska mellett az íróasztalon heverő papírok között a washingtoni Legfelsőbb Bíróság 2008-as döntésének egy oldala látszik. Azé a döntése, amelyik kimondta, hogy a gyermekpornográfia terjesztése törvénytelen, nem terjed ki rá a szólásszabadság védelme.
A Balenciaga állítása szerint ebben nem volt semmi szándékosság és a kampányt gyártó produkciós cég a felelős a történtekért, melyet egyébként 25 millió dollárra be is perelnek.