Hogyan emelheti a tétet – stílus tekintetében – egy olyan produkció, melynek az egyik legmeghatározóbb kifejezőeszköze mindig is a divat volt? Nos, például úgy, ha elküldi a főhőseit a MET-gálára. Vagy legalábbis megmutatja, hogy milyen ruhákban indulnak el oda.
Örökség és korszellem
Már az És egyszer csak… első évadának sem az a Patricia Field volt a jelmeztervezője, aki zseniális látásmódjával annak idején nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a Szex és New York azzá vált, amivé. Helyét Molly Rogers és Danny Santiago vették át: előbbi már a kezdetektől társ-jelmeztervezőként dolgozott Field mellett a sorozatban, illetve a két mozifilmen is, míg utóbbi a filmek idején csatlakozott hozzájuk. A spinoff második évadának jelmezeiért ismét a Rogers-Santiago páros volt a felelős.
Ahogy a sorozat egészére, úgy a stylingra is igaz: koncepció volt az ikonikus Szex és New York örökségének megtartása, egyszersmind pedig, hogy a produkció képes legyen releváns válaszokat adni a jelenkor aktuális és megosztó – öregedés, faji-, illetve gender témák, stb. – kérdéseire. A divat nyelvén is.
„Pat [ Patricia Field – a szerk.] megalkotta a karakterek DNS-ét, és ezt az térképet nagyon kényelmes volt követni – fogalmazott Molly Rogers a Harper’s Bazaar riportjában. – Dannyvel pedig együtt dolgoztunk a filmeken, illetve sok szempontból hasonló az ízlésünk a zenében, a művészetben és az építészetben. Gyakran ugyanúgy gondolkodunk, és ugyanazért a kézitáskáért nyúlunk.”
„Van egy hatalmas csapatunk, akik velünk dolgoznak, shopperekből, koordinátorokból, személyi asszisztensekből, sofőrökből áll. Állandó a jövés-menés. Különféle áruházakból, Európából is érkeznek dolgok, illetve egyedileg is készíttetünk – avatott be a kulisszatitkokba Danny Santiago. – És minden karakter számára vásárolunk. Vannak azok a hatalmas jeleneteink, amelyekben mindannyian szerepelnek. Ahhoz, hogy ilyenkor minden összeálljon, állványokon, állványokon és újabb állványokon sorakoznak a holmik. Normál esetben általában nyolc-tíz állvány van tele ruhákkal, emellett ott van harminc-negyven pár cipő, esetleg további harminc-negyven kézitáska, az ékszerekről nem is beszélve.”
A töménytelen mennyiségű ruhát és kiegészítőt – ahogy ez a korábbi szériák esetében is történt – a legváltozatosabb forrásokból szerzik be az alkotók, a turkálóktól és vintage boltoktól kezdve a luxusmárkákig, de dolgoznak a produkció saját jelmezarchívumából, sőt, olykor a saját gyűjteményükből is.
A leginkább esszenciális módon továbbra is Carrie Bradshaw outfitjeiben mutatkozik meg az eklektika, míg a többi karakter stílusa valamivel pontosabban behatárolható: Charlotte, Lisa Todd Wexley vagy Seema Patel a luxus-preppy vonalat, Miranda a normcore, Che Diaz a maszkulin, míg dr. Nya Wallace az etnós irányt képviseli.
(Fotó: James Devaney/GC Images)
(Fotó: James Devaney/GC Images)
(Fotó: Profimedia)
(Fotó: James Devaney/GC Images)
(Fotó: Profimedia)
(Fotó: Profimedia)
(Fotó: James Devaney/GC Images)
(Fotó: Profimedia)
(Fotó: Profimedia)
(Fotó: Profimedia)
(Fotó: James Devaney/GC Images)
(Fotó: Profimedia)
(Fotó: Profimedia)
(Fotó: Profimedia)
(Fotó: James Devaney/GC Images)
(Fotó: James Devaney/GC Images)
(Fotó: James Devaney/GC Images)
(Fotó: Profimedia)
(Fotó: Raymond Hall/GC Images)
(Fotó: James Devaney/GC Images)
(Fotó: Jose Perez/Bauer-Griffin/GC Images)
3 millió dollár
Apropó, luxus. Bár a sorozattól elválaszthatatlanok a luxusmárkák, tévedés azt feltételezni, hogy az abban látható méregdrága holmikat egytől egyig megvásárolja a produkció. A legtöbbet csupán kölcsönzik a forgatások idejére.
„Nem tudnánk megcsinálni ezt a műsort, ha nem csak kölcsönöznénk dolgokat. Átlagos televíziós költségvetés mellett nem tudod megvenni a legújabb Bottega pénztárcát” – fogalmazott Molly Rogers, aki a Harpers’s Bazaar-interjúban elárulta azt is, a második évadban nagyjából 3 millió dollár, vagyis átszámítva megközelítőleg 1 milliárd forint értékű luxusholmit kölcsönöztek.
A jelmeztervezőknek azonban kellőképpen gyorsaknak is kell lenniük. „Versenyben vagyunk a közösségi médiával, hiszen az emberek azokat a ruhákat hordják, amiket éppen csak bemutattak a kifutón. Pénteken látsz egy ruhát a kifutón, vasárnap pedig már Lady Gagán az Oscar-gálán. Tényleg találékonynak kell lenni” – jegyezte meg Santiago.
És hogy mire számíthatunk még öltözékek tekintetében a második évad hátralévő epizódjaiban? Erről a Glossy.co-nak így beszéltek a jelmeztervezők:
„A második évad sztorija sok szempontból sokkal jobban hasonlít az eredeti sorozathoz. A lányok aktívabbak. Ez tágabb mozgásteret adott nekünk, ahol többet játszhattunk az öltözékekkel. Sokkal több színt vittünk be, több mintát kevertünk. Emellett mind a négy évszakkal foglalkozunk – az előző évadban nem igazán volt annyi tél és ősz, mint ebben. Tehát sokkal több rétegezést, textúrát, mintát variáltunk.”