Chiara Ferragni, az (eddig) népszerű olasz divatinfluencer egymillió eurós bírságot kap, miután kiderült, hogy átverte követőit. Azt ígérte, hogy a saját neve alatt árult karácsonyi süteményből befolyó pénz egy gyerekkórháznak megy, adományként, de nem így lett. Chiara Ferragni hétfőn
beismerte, hogy „kommunikációs hibát” ejtett.
Azt is megígérte, hogy egymillió eurót ad egy gyerekkórháznak, miután a fogyasztóvédelem megtévesztés miatt megbírságolta – írja a Reuters.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A közel 30 milliós Instagram-követőtáborral rendelkező Ferragni és a Balocco élelmiszeripari vállalat tavaly közösen dobott piacra egy karácsonyi süteményt, olaszul pandorót. A Ferragni nevét viselő sütit úgy hirdették, hogy a megvásárlása révén egy torinói gyerekkórházat lehet támogatni. A jótékonysági süti amúgy dupla annyiba került, mint a cég hagyományos pandorója. Az olasz versenyfelügyelet, az AGCM bejelentette, hogy
több mint egymillió eurós bírságot szab ki Ferragniékra.
Az ok a fogyasztók megtévesztése, mivel a bevételből nem utaltak át semmit a kórháznak, adományként. A hatóság szerint a Balocco élelmiszeripari vállalat, a sütemény gyártója hónapokkal a Ferragni-féle pandoro megjelenése előtt ötvenezer eurót utalt a kórháznak. Ezért a termék későbbi
eladásai nem befolyásolták az adomány mértékét.
Ferragni egyáltalán nem utalt pénzt a kórháznak, a cégei viszont egymillió eurót kaptak márkaépítésre és kapcsolódó promóciós tevékenységekre. A Balocco 420 ezer eurós büntetést kapott. Ferragni most sírva kér bocsánatot azzal, hogy „kommunikációs hibát” követett el. Most azzal mosakszik, hogy egy kereskedelmi tevékenységet kapcsolt össze a kommunikációjában egy jótékonysági tevékenységgel. Fenntartja ugyanakkor, hogy fellebbez a bírság ellen, mert az szerinte aránytalan és igazságtalan.