Kivonul az osztrák piacról a Pepco Group miután az ottani jelenlétük nem volt túl jövedelmező – írja a Reuters. A Poundland és Dealz márkákat is birtokló, világszerte 4832 üzletet működtető Pepco 2021 szeptemberében jelent meg Ausztriában, ahol jelenleg 73 boltjuk van.
A cég októberben már lassított
ausztriai terjeszkedésének ütemén, a nyereségesség helyreállítására összpontosítva. Az osztrák piacról való kivonulásuktól 2024-es cash flow-juk és jövedelmezőségük javulását várják. A fiaskó dacára 2023/24-ben világszerte legalább 400 új üzletet akarnak nyitni, olyan országokban, ahol magasabb hozamok érhetők el. A Pepco döntése
nem érinti nyugat-európai növekedési stratégiájukat
és nem befolyásolja más piacokon végzett tevékenységüket sem. 2024-et tekintve továbbra is “óvatosan optimisták”, bár a kereskedelmi feltételek Európa nagy részén továbbra is kihívást jelentenek számukra.