Egyhangúlag hagyta jóvá szerdán a Fővárosi Közgyűlés, hogy a Budapesti Közlekedési Központ készítse elő a 2024-es olimpiai pályázathoz kapcsolódóan az 1-es metróvonal felújításának, valamint az ahhoz szükséges járműbeszerzéseknek a terveit. A terveknek tartalmazniuk kell az Oktogon, a Deák tér és a Hősök tere megállóinak kapacitásbővítésén felül két új állomás létrehozását is. Az 1-es metró a Hungária körúton kapna új állomást az 1-es villamos miatt, és egy új végállomást a Vigadó téren a közvetlen Duna-parti elérés érdekében.
A jelenlegi Vörösmarty téri végállomás és a tervezett új, Vigadó téri között nagyjából 120 méter van, amit kényelmes sétatempóban két perc alatt megtesz a leglustább turista is. Ennek fényében a terv kicsit átgondolatlannak tűnik, nem beszélve a munkálatokról, amelyek hosszú időre megbénítanák a belváros közlekedését.
A tervek szerint a kisföldalatti új, hosszabb szerelvényeket és akadálymentesített állomásokat is kap majd a felújítás alatt.
A BKK korábban is foglalkozott az 1-es metró meghosszabbításának gondolatával, ám a korábbi tervekben Zuglóban is hosszabbítottak volna a vonalon, egészen a Marcheggi hídig.