Ahogy nő a konkurencia a személyszállításban, annál nehezebb helyzetben van a BKV. Dolgozói közül egyre többen hagyják ott a nagy múltú céget, hogy egy versenyképesebb fizetést biztosító vállalkozásnál helyezkedjenek el, akár külföldön is. A szakszervezetek szerint a maradó dolgozók annyira elkeseredettek, hogy ha március végéig nem teljesül a következő évekre vonatkozó 30 százalékos béremelési követelésük, akkor sztrájkba lépnek.
Csak az elmúlt évben 452 járművezető – ebből 353 fő buszvezető, 248 szakmunkás és 26 mérnök hagyta ott a társaságot. Sokan a Volánhoz, vagy Bécsbe, az ottani 4-es metró felújítása miatti metrópótló buszokra ülnek át, háromszoros bérért.
Az Index birtokába jutott BKV-s jelentés szerint a budapesti 3-as metró felújításának idejére 2000-2500 buszsofőrre lesz szüksége a BKV-nak, már 2017. II. fél évében. Kérdés, hogy honnan lesz meg a szükséges sofőrlétszám, ha a jelenlegiek is inkább külföldre mennek? A 2016. december havi járművezetői záró létszám 2412 fő volt. E létszám az alapteljesítmény ellátásához elégséges, azonban a metrópótlás ellátásához nem.
Egy buszsofőr a BKV-nál 220 ezer forintot keres, míg Bécsben három-négy éves szerződés várja 2600 eurós kezdő fizetéssel, akár szállással is.