Megjelent a kétszer három sávos új Duna-híd nemzetközi, meghívásos tervpályázata. Erre 17 magyar és külföldi tervezőiroda jelentkezett, az előminősítést követően pedig még 5 pályázó adhatja be tenderét. A jövő évben dől el, hogy mely tervek alapján készülhet el a híd, ami a körülbelül fél évszázada folyamatosan tervezés alatt álló, ún. Munkás körút déli lezárása lenne.
Az átkelő kiépülésével naponta 42 ezer gépjárművel csökken a belvárosi hidak, illetve napi 8 ezer autóval az Üllői út forgalma – olvasható a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központjának közleményében. Ugyanakkor a híd nyomvonalának meghosszabbításával egy új fővárosi, déli körgyűrű alakulhat ki, közvetlen összeköttetést teremtve Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. A Rákóczi hídtól 2 km-re délre tervezett híd Csepelnek egy olyan részére kerülne, ahol jelenleg nincs nagyon semmi.
Budapest új Duna-hídjának (korábbi nevén Galvani-híd) megépítéséről 1994-ben döntött az akkori Fővárosi Közgyűlés, ám a megvalósításra azóta sem került sor. A beruházást aztán a 2024-es budapesti olimpia tervpályázatába is beleírták. Olimpia nem lesz, de a híd azért megépül.