Borisz Bogatirjev a budapesti utazóknak címzett közleményében azt írta: “a Metrovagonmas vállalat csapata és vezetése nevében szeretnék bocsánatot kérni a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárunkban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az elmúlt hetekben”.
Hozzátette, a Metrovagonmas folyamatosan egyeztet, és kommunikál az M3-as metrót üzemeltető BKV-val, valamint a magyar közlekedési hatósággal. Cége bízik abban, hogy a felújított vonatok hamarosan ismét visszakerülhetnek a vonalra, mivel hamarosan garantálni tudják a metrókocsik biztonságát és az utazás kényelmét.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság múlt héten pénteken azonnali hatállyal kivonatta a forgalomból mind a hat felújított metrószerelvényt, miután a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy jármű, amely több percig nem tudott ajtót nyitni. Ugyanezen a napon a BKV több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentett be késedelmek miatt a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmas felé, és azonnali hatállyal Magyarországra kérette a társaság vezetését.
A BKV kedden közölte: megtalálták és elhárították a felújított metrószerelvény hibáját, a szerelvények egyik alkatrészével, az optikai csatoló elemmel volt probléma. A BKV közölte azt is, ha minden az elvártaknak megfelelően alakul, a jövő héten megkezdődhet a járművek fokozatos, újbóli üzembe állítása.