A magyar hátterű légitársaság 2018-ban hétre emeli a lutoni bázison lévő repülőgépei számát, és heti 10 ezer új székkel, valamint 28 járattal bővíti a kínálatot. A célállomások listáját később hozzák nyilvánosságra.
A résidő olyan jogot jelent, amelynek alapján egy légitársaság gépei adott időpontban le- és felszállhatnak az adott repülőtéren, a két manőver között pedig használhatják a repülőtér infrastruktúráját.
A brit Monarch Airlines október elején ment csődbe, a társaságot azóta a KPMG kirendelt munkatársai irányítják. A résidőkről a brit fellebbviteli bíróság a múlt héten döntött, mivel ezek eladhatósága vitás volt. Végül úgy döntöttek, hogy értékesítheti őket a csődbe ment Monarch Airlines. A London-Gatwick repülőtéri résidőket a British Airways anyavállalata, az International Airlines Group szerezte meg. Szakértők szerint a Monarch Airlines résidőinek értéke mintegy 60 millió font.
A Wizz Air októberben jelentette be, hogy brit üzemelési engedélyt kért, és hogy 2018 márciusától már lutoni bázissal, brit lajstromban lévő gépekkel üzemelnének az engedélyek birtokában. A lengyel Pasazer.com ezzel kapcsolatban úgy értesült, hogy a Wizz Air Lutonból az A321-esekkel az Egyesült Államokba is indítana járatokat.